Ύστερα από αίτημα εξαγωγικών φορέων της χώρας μας και κατάθεση σχετικού τεχνικού φακέλου από τη Διεύθυνση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής της Γενικής Δ/νσης Γεωργίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ανοίγει η αγορά της Ταϊλάνδης στο ελληνικό ακτινίδιο... μία αγορά 70 εκατομμυρίων κατοίκων. Σημειώνεται ότι, από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου, κλιμάκιο Ταϊλανδών εμπειρογνωμόνων επισκέφθηκε την Ελλάδα, με σκοπό να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι το φυτοϋγειονομικό καθεστώς των ελληνικών οπωρώνων ακτινιδίου, καθώς και την αξιολόγηση της επάρκειας των φυτοϋγειονομικών ελέγχων σε όλα τα στάδια της παραγωγής ακτινιδίου, από τον οπωρώνα έως και το συσκευαστήριο. 

ΗΡΘΑΝ, ΕΙΔΑΝ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΤΟ...ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ 

Οι εκπρόσωποι της χώρας της Άπω Ανατολής εξέφρασαν την απόλυτη ικανοποίησή τους από τις επισκέψεις στα συσκευαστήρια, τους οπωρώνες και από τις φυτοϋγειονομικές υπηρεσίες της Ελλάδος και διαβεβαίωσαν ότι οι προϋποθέσεις, που θέτει το πρωτόκολλό τους για εξαγωγή στη χώρα τους, πληρούνται και πλέον αναμένεται μόνο η δημοσίευση του σχετικού πρωτοκόλλου στην επίσημη εφημερίδα της κυβέρνησης τους. 

ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 

Συνολικά, η παρουσία των ελληνικών προϊόντων στην Ταϊλάνδη είναι εξαιρετικά ισχνή, καθώς, δεδομένων των διαφορετικών γαστρονομικών προτιμήσεων των Ασιατών, το καταναλωτικό κοινό χρήζει…εκπαιδεύσεως. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε πρόσφατη έκθεση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων από την Πρεσβεία της Ελλάδος στην Μπανγκόκ, ελλείψει ξεκάθαρου, ενιαίου, παγκοσμίως αναγνωρίσιμου ελληνικού brand name σε τρόφιμα και ποτά και όχι μόνο, τα ελληνικά προϊόντα χάνουν μερίδιο αγοράς σε ένα πολυπληθές καταναλωτικό κοινό μίας δυναμικά ανερχομένης αστικής τάξεως, σε Ταϊλάνδη, Μυανμάρ, Λάος, Καμπότζη, στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και στην Ινδία. 

ΠΟΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

• Οι κονσέρβες φρούτων-λαχανικών 

• Οι χυμοί φρούτων 

• Τα γαλακτοκομικά 

• Οι ξηροί καρποί 

• Η σταφίδα 

• Τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙ ΥΨΗΛΟΙ ΔΑΣΜΟΙ

 Πρόβλημα, ωστόσο, συνιστούν οι υψηλοί δασμοί εισαγωγής των εν λόγω κατηγοριών προϊόντων, καθώς και οι ιδιαιτέρως απαιτητικές και δύσκαμπτες απαιτήσεις τυποποίησης . Αναφορικά με το ελαιόλαδο, το οποίο θεωρείται από τους Ταϊλανδούς εισαγόμενο προϊόν πολυτελείας, λόγω της υψηλής τιμής του, είναι δύσκολο να διεισδύσει στη χώρα, καθώς επιλέγονται μίξεις με σπορέλαια ή πυρηνέλαια, πρακτική, την οποία πρέπει να ακολουθήσουν και όσοι Έλληνες παραγωγοί θέλουν να μπουν στην ασιατική αγορά.

 Μάκης Αποστόλου FnB