Μπορεί για την ώρα η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας να είναι υποτυπώδης, ωστόσο, στο άμεσο μέλλον, η αγορά αυτή θα αποκτήσει σημαντική θέση στο σύνολο της αυτοκίνησης. Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μικτά χιλιόμετρα στη χώρα μας, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε: 

• 80 - 100 σταθμούς ταχυφόρτισης 

• τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να αναφερόμαστε στις ανάγκες των αστικών κέντρων 

Μάλιστα, o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, προσθέτει πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου. 

Η ΔΕΗ και οι πετρελαϊκοί όμιλοι

Η ΔΕΗ έχει προαναγγείλει δυναμική είσοδο στην αγορά της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς σε πρώτη φάση, τα επόμενα 2 – 3 χρόνια, σχεδιάζει τη δημιουργία 1.000 σταθμών, με τον πήχη μεσοπρόθεσμα να τοποθετείται στους 10.000. 

Η χαμηλή διείσδυση, έως τώρα, της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας δεν δικαιολογούσε σημαντικές επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα, εκ μέρους των μεγάλων πετρελαϊκών ομίλων, οι οποίοι έχουν περιοριστεί σε εγκατάσταση φορτιστών σε λίγα σημεία πώλησης. 

Σημειώνεται, μεταξύ άλλων ότι, η Motor Oil έχει εγκαταστήσει φορτιστές σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων (της Avin και της Shell), καλύπτοντας μέρος του οδικού δικτύου στην Ελλάδα, σε ΣΕΑ: • Ευηνοχωρίου • Επισκοπικού • Αταλάντης • Σοφάδων • Αμβρακίας – Αμφιλοχίας • Φιλιππιάδας ΕΛΠΕ.

 Η ΕΚΟ (όμιλος ΕΛΠΕ) έχει εγκαταστήσει ταχυφορτιστές • σε πρατήρια της εθνικής οδού, στον Ψαθόπυργο Αχαΐας • και απλούς φορτιστές σε πρατήρια σε Μαρούσι, Γλυφάδα και Κηφισιά.

 Σύμφωνα με πληροφορίες και οι δύο όμιλοι σχεδιάζουν μεγαλύτερες επενδύσεις, όταν αρχίσει ουσιαστικά η αγορά να αναπτύσσεται με ρυθμούς, που να δικαιολογούν την επέκταση στον συγκεκριμένο τομέα. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη η περίπτωση της αλυσίδας My Market, η οποία διαθέτει 13 πρατήρια + 4 για ίδια χρήση, ενώ έχει ήδη δημιουργήσει 5 σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με προοπτική επέκτασης, για να εκμεταλλευτεί προς όφελος των σούπερ μάρκετ, το χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση.

Στους δρόμους τα πρώτα ηλεκτροκίνητα 

Πάντως, από πέρυσι άρχισαν δειλά-δειλά να πωλούνται τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα στη χώρα μας. Ειδικότερα, στο εντεκάμηνο 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, είχαν πουληθεί 429 αυτοκίνητα της κατηγορίας, που αντιστοιχούν σε ένα μικρό, αλλά όχι ασήμαντο πλέον μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων (0,40%).

Z.H. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από BnB daily)