Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla του Ίλον Μασκ θα κατασκευάσει στο Βερολίνο το πρώτο εργοστάσιό της στην Ευρώπη. Την ανακοίνωση έκανε ο ίδιος, παραλαμβάνοντας την Τρίτη ένα βραβείο (Golden Steering Wheel) από τη γερμανική εφημερίδα «Μπιλντ».

Ο Μασκ είπε επίσης ότι η εταιρεία του θα χτίσει ένα κέντρο σχεδιασμού και μηχανολογίας στη γερμανική πρωτεύουσα. Στο βερολινέζικο εργοστάσιο, κοντά στο υπό κατασκευή νέο αεροδρόμιο της πόλης, θα παράγονται τα Μοντέλα 3 και Υ της Tesla, σύμφωνα με τους «Financial Times» και το πρακτορείο Ρόιτερς. Η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει εντός του 2021.

Ένα γιγα-εργοστάσιο στην Ευρώπη

Ο Μασκ είχε εδώ και καιρό δηλώσει ότι η Tesla θα δημιουργήσει ένα γιγα-εργοστάσιο στην Ευρώπη (γνωστό ως Gigafactory 4), μετά την επέκταση της στην Κίνα, όπου έχει αρχίσει ήδη η παραγωγή του Μοντέλου 3 στη Σαγκάη.

«Η γερμανική μηχανολογία είναι εντυπωσιακή και αυτός είναι εν μέρει ο λόγος που εγκαθιστούμε το γιγα-εργοστάσιο της Ευρώπης στη Γερμανία», ανέφερε ο Μασκ, προσθέτοντας ότι στη χώρα αυτή έχουν κατασκευασθεί μερικά από τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Η είσοδος της Tesla στη Γερμανία είχε ξεκινήσει το 2016 με την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας Grohmann Engineering, που ειδικεύεται στους βιομηχανικούς αυτοματισμούς.

Από την άλλη, η Tesla ήδη δέχεται σκληρό ανταγωνισμό από τη γερμανική Volkswagen, που έχει στόχο να γίνει ο μεγαλύτερος στον κόσμο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράγοντας πάνω από 22 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα την επόμενη δεκαετία. Το νέο της Porsche Taycan θεωρείται άμεσος ανταγωνιστής του Tesla 

Γερμανία: Καμία συζήτηση για επιχορηγήσεις

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Πέτερ Αλτμάιερ δήλωσε σήμερα ότι δεν έχουν γίνει ακόμα συζητήσεις για γερμανικές κρατικές επιχορηγήσεις προς την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Tesla, που ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο.

«Δεν έχουν ακόμα συζητηθεί οι επιδοτήσεις. Είναι σαφές ότι η Tesla --εάν επενδύσει στη Γερμανία και δημιουργήσει θέσεις εργασίας εδώ-- θα έχει την ίδια αντιμετώπιση όπως όλες οι άλλες εταιρίες στη βιομηχανία αυτοκινήτων», δήλωσε ο Αλτμάιερ σε δημοσιογράφους.

«Αυτό σημαίνει ότι αντιμετωπίζουμε ισότιμα και χωρίς διακρίσεις όλους τους παίκτες που επενδύουν στη Γερμανία», δήλωσε.

Reuters