«Πανοπροίκι» 41,9 εκ. ευρώ πήρε η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για τις σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα. Γράφτηκε μάλιστα και δεν διαψεύστηκε ότι «η κοινοπραξία πίεσε το Δημόσιο ότι δεν θα παραδώσει εγκαίρως τον δρόμο, παρότι εδώ και δύο χρόνια η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 90%, έχοντας τη νομική κάλυψη απόφασης διαιτησίας που επέτρεπε την παράταση του έργου έως τον Ιούνιο του 2018». Τώρα η συγκεκριμένη εταιρεία αρνείται να προχωρήσει στην κατασκευή του κόμβου στον Πυργετό Λάρισας ο οποίος θα δώσει ανάσα σε κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής, ζητώντας πρώτα να μπούνε …διόδια στα Τέμπη για τον παλιό δρόμο. Σημαντική λεπτομέρεια: την κατασκευή του κόμβου θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο! Καλημέρα Africa…

Χρόνια παλεύει με την γραφειοκρατία του ελληνικού δημοσίου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας η αθηναϊκή εταιρεία «Σαρατόγκα» Α.Ε.Ε. η οποία θέλει να επενδύσει σε λιμενικές εγκαταστάσεις στην Αμαλιάπολη Μαγνησίας για εξαγωγές μαρμάρου και άλλων προϊόντων. Κατόρθωσε τελικά να λάβει …63 εγκρίσεις συνολικά για να προχωρήσει στα όσα προγραμματίζει, τα οποία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, θα αποφέρουν στην περιοχή εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Ελπίζουμε να μην ισχύει και στην περίπτωσή της η γνωστή παροιμία «με τα κεράσια και το καλάθι»…

Προσκλήσεις για έργα ύψους 10,7 δισ. ευρώ έχουν προγραμματιστεί να δημοσιευθούν εντός του 2017 από τα οποία 204 εκ. ευρώ είναι για την Θεσσαλία, η οποία, όπως άλλωστε όλες οι ελληνικές Περιφέρειες, τα έχει μεγάλη ανάγκη. Όμως στη χώρα μας ακόμα και οι διαδικασίες για την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων τρέχουν με τον …αραμπά.

Το νέο ΕΣΠΑ ενεργοποιείται ουσιαστικά τρία χρόνια μετά την επίσημη έναρξή του, καθώς η προγραμματική περίοδος 2014-2020 βρίσκεται ήδη στο μισό της διαδρομής της. Με άλλα λόγια πάμε για παράταση, την ώρα που η αγορά αργοπεθαίνει… 

Στην Αθήνα βρέθηκε για λίγα 24ωρα ο Μπιλ Μακ Ντέρμοτ, CEO του Γερμανικού κολοσσού της τεχνολογίας SAP, που ηγείται μιας εταιρείας 85.000 υπαλλήλων με τζίρο 22 δις η οποία ειδικεύεται στο λογισμικό οργάνωσης των διαδικασιών μιας επιχείρησης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο της στην Ευρώπη και μία από τις ισχυρότερες παγκοσμίως.

Μιλώντας στην Καθημερινή ρωτήθηκε εάν η αυτοματοποίηση, η ρομποτική και η καινοτομία επηρεάσουν δραματικά την απασχόληση, ποιο θα είναι το μέλλον της εργασίας; «Δεν ζούμε σε μια εποχή που μπορούμε να προσποιηθούμε ότι η δύναμη της καινοτομίας απλά θα πάψει να υπάρχει», απαντά. «Αντίθετα, οφείλουμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως ένα εργαλείο για την ευημερία». Εξηγεί ότι ο ανθρώπινος παράγοντας δεν πρόκειται να εξαλειφθεί από την παραγωγική διαδικασία. Κάποιες υπηρεσίες, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, προφανώς θα αυτοματοποιηθούν, προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα αποτελέσματα. Αυτό όμως θα αφήσει περισσότερο χώρο στους δημιουργικούς ανθρώπους, στην εργασία που απαιτεί σκέψη, καινοτομία, ανθρώπινη επαφή. 

Οι ιδέες για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρώπινη δραστηριότητα προϋπήρχαν εδώ και χρόνια. Το κόστος, όμως, ήταν απαγορευτικό. Για παράδειγμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεξεργάζονταν την ιδέα του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό από το 1930. Πριν από έξι χρόνια, το κόστος τοποθέτησης για τους αισθητήρες αντιστοιχούσε σε 75.000 δολάρια ανά αυτοκίνητο. Σήμερα κοστίζει λιγότερο από 250. Και όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ταυτόχρονα σε έναν αυτοκινητόδρομο μπορούν να είναι συνδεδεμένα σε ένα «σύννεφο» δεδομένων, εφαρμογών και συστημάτων. «Πρόκειται για την ταυτόχρονη ωρίμανση επτά ή οκτώ διαφορετικών τεχνολογιών, ένα φαινόμενο που η ανθρωπότητα δεν έχει ξαναδεί».

Αυτά για να πάρουμε μια γεύση από το μέλλον μας από έναν άνθρωπο που ανήκει σε εκείνους που το προετοιμάζουν… 

Καλή εβδομάδα σε όλους

Κώστας Τόλης