Χρειάστηκαν πολύμηνες διαπραγματεύσεις και μελέτη εκατοντάδων σελίδων για να συμφωνηθεί ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την κοινοπραξία της Fraport - ομίλου Κοπελούζου η χρηματοδότηση των 280,4 εκατ. ευρώ για τα αναπτυξιακά έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Στελέχη της ΕΤΕπ περιγράφουν τις διαδικασίες που χρειάστηκαν για να καταλήξει στη δανειοδότηση των δύο εταιριών προκειμένου να ανακατασκευαστούν οι εγκαταστάσεις των αεροδρομίων, σημειώνοντας την απόλυτη ικανοποίηση τους, αλλά και την αισιοδοξία τους για την εκτέλεση των έργων εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

"Η διαδικασία ήταν πολύπλοκη καθώς είχαμε να κάνουμε με 14 διαφορετικά αεροδρόμια, με το καθένα να έχει ξεχωριστές ανάγκες, φτάνοντας στο σημείο να μελετήσουμε ακόμη και τα έσοδα των καταστημάτων Duty Free", σημειώνουν χαρακτηριστικά. "Μιλάμε για εκατοντάδες σελίδες για πέντε μήνες διαπραγματεύσεις, ενώ με τους ανθρώπους της κοινοπραξίας περάσαμε και γιορτές μαζί..."προσθέτουν ικανοποιημένα στην αφήγησή τους.

Η διάρκεια της χρηματοδότησης είναι τρία χρόνια και η αποπληρωμή σε 25 χρόνια, ενώ οι ρήτρες και οι λοιπές διασφαλίσεις που μπήκαν στους όρους του δανείου εγγυώνται την απρόσκοπτη δανειοδότηση, αλλά και την έγκαιρη εκτέλεση των έργων, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές της ΕΤΕπ.

Τα έργα ήδη έχουν ξεκινήσει και αναμένεται να εντατικοποιηθούν αμέσως μετά το τέλος της θερινής σεζόν, ώστε να μην προκληθούν εμπόδια στις αεροπορικές μετακινήσεις των τουριστών στη χώρα μας.

Τα στελέχη της ΕΤΕπ κρίνουν ως «πολύ καλή» τη συνεργασία και ταυτόχρονα περιγράφουν τα οφέλη που θα έχει η χώρα μας και η ελληνική οικονομία από την αλλαγή της μορφής των αεροδρομίων.

Επίσης σημειώνουν ότι δεν υπάρχει αμφιβολία για την έγκαιρη εκτέλεση των έργων. Μάλιστα οι ίδιες πηγές μιλώντας στο Euro2day.gr φέρνουν ως αντιδιαστολή το κακό παράδειγμα του αεροδρομίου του Βερολίνου, το οποίο έχει καθυστερήσει και το κόστος ανέβηκε κατά 300%. 

Η ΕΤΕπ το 2016 χρηματοδότησε αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα συνολικού ύψους 1,6 δισ. ευρώ και εκτιμά ότι φέτος το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Στα ενδιαφέροντά τους είναι έργα ΑΠΕ, μεταφορών, λιμάνια, οδικοί άξονες αλλά και σχολικά κτίρια.

Χρήστος Κολώνας (euro2day.gr)