H Adidas πλησιάζει τη Nike όλο και περισσότερο, αν και αυτή τη φορά... σκόνταψε. Ο ρυθμός ανάπτυξης της γερμανικής εταιρείας έπεσε στο τρίτο τρίμηνο γρηγορότερα απ' ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές, εξαναγκάζοντας τις μετοχές της στη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 12 εβδομάδων – 3,8% στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Οι πωλήσεις του εξοπλισμού για μπάσκετ και ποδόσφαιρο έπεσαν μετά τη λήξη συμβολαίων με παίκτες και η εταιρεία ετοιμάζεται για κλείσιμο καταστημάτων στη Ρωσία μετά την πτώση του τζίρου στη χώρα.

Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 8,7%, ποσοστό λιγότερο από το μισό του αντίστοιχου για το δεύτερο τρίμηνο. Τα λειτουργικά κέρδη ανέβηκαν κατά περισσότερο από 1/3 στα 793 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, καθώς εταιρεία πούλησε περισσότερα ακριβά προϊόντα. Τα έσοδα στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά σχεδόν 1/5 στα 1,1 δισ. ευρώ – ρεκόρ για την εταιρεία – ενώ η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε στη δυτική Ευρώπη, που παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για την Adidas.

«Μέχρι στιγμής αναπτυσσόμαστε κάθε τρίμηνο αυτού του χρόνου με ρυθμό πάνω από 30% στις ΗΠΑ», δήλωσε στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas Κάσπερ Ρόρστεντ. «Συνεχίζουμε να βλέπουμε πολύ, πολύ ισχυρή ζήτηση για τα προϊόντα μας και εξακολουθούμε να αναμένουμε ένα πολύ δυνατό τέταρτο τρίμηνο. Είναι ξεκάθαρο ότι κερδίζουμε μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ».

Η βιομηχανία των αθλητικών ειδών φέτος είχε τα πάνω και τα κάτω της. Η Under Armour τον περασμένο μήνα κατέγραψε την πρώτη πτώση πωλήσεων από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο, ενώ η Puma – όπως και η Adidas – έχει κερδίσει από την τάση των καταναλωτών να φορούν αθλητικά ρούχα και εκτός γυμναστηρίου, ανεβάζοντας τρεις φορές τις προβλέψεις κερδών της φέτος. Η Amazon μπαίνει και αυτή στο παιχνίδι των αθλητικών ειδών με δικές της μάρκες στις ΗΠΑ, όπου η Reebok – που ανήκει στην Adidas – δυσκολεύεται να καταγράψει κέρδη.

«Χωράει και η Amazon»

«Η αγορά είναι αρκετά μεγάλη για να μπει και η Amazon», δήλωσε ο Ρόρστεντ. «Δεν πιστεύουμε ότι θα αλλάξει ριζικά το τοπίο, αλλά βλέπουμε τη στροφή των καταναλωτών στις online αγορές».

Τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκαν κατά 1/3 στο τρίμηνο, ανακοίνωσε η Adidas. Ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων Adidas αυξήθηκαν κατά 10%, εκείνες των προϊόντων Reebok μειώθηκαν, και ο Ρόρστεντ πιστεύει ότι θα δεν θα υπάρξει ανάκαμψη πριν το 2018.

Πτώση σε Ιαπωνία, Ρωσία

Η Ιαπωνία και η Ρωσία ήταν οι μοναδικές αγορές όπου τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν στο τρίτο τρίμηνο. Ο Ρόρστεντ έδωσε εντολή για κλείσιμο 200 καταστημάτων στη Ρωσία, αντί για 150 που ήταν το αρχικό πλάνο. Όπως είπε, δεν περιμένει να δει βελτίωση στη συγκεκριμένη αγορά πριν από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου και την άρση των κυρώσεων. Αντίθετα, στην Κίνα η εταιρεία θα ανοίξει περίπου 2.000 νέα καταστήματα μέχρι το 2020.