Το γεγονός ότι το λιμάνι του Βόλου προσφέρει όλες τις διευκολύνσεις και τις προδιαγραφές για να γίνει το εναλλακτικό λιμάνι μεταφοράς αυτοκινήτων μετά τον Πειραιά, που είναι στα τρία λιμάνια στην Ευρώπη με το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο, τόνισε ο υπεύθυνος της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας STAMCO Ship Management πλοίαρχος Γιώργος Ζόρζος.

Ο υπεύθυνος της εταιρίας, που είναι αμερικανοισραηλινών συμφερόντων και έχει μοναδικό αντικείμενο τη μεταφορά οχημάτων δια θαλάσσης, με πελάτες τα μεγαλύτερα και όχι μόνο ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με 55 ιδιόκτητα πλοία και μεταφορικό έργο σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη, βρέθηκε στο Βόλο, με αφορμή τον κατάπλου του πλοίου RCC Passion (αυτοκινητάδικο), την Τρίτη στο λιμάνι του Βόλου, μέχρι να βγει το επόμενο ναύλο του.

Σε επίσκεψη εκπροσώπων των τοπικών ΜΜΕ στο πλοίο, ο κ. Ζόρζος είχε την ευκαιρία να μιλήσει για τα πλοία της εταιρίας για να αναφερθεί στον λόγο για τον οποίο έρχονται στο λιμάνι του Βόλου και δεν αναμένουν σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Ελλάδας.

Τον κ. Ζόρζο συνόδευε ο ναυτικός πράκτορας της εταιρίας Άγγελος Πετεινάρης, η λιμενάρχης Βόλου, αντιπλοίαρχος Βασιλική Κωνσταντά και ο υπολιμενάρχης, αντιπλοίαρχος Δημήτρης Ζαραζάνης.

Ο κ. Ζόρζος εκθείασε το λιμάνι του Βόλου, λέγοντας ότι βρίσκεται σε ασφαλές σημείο, έχει αυστηρό σύστημα ασφάλειας ISPS και διαθέτει πιστοποιημένη συλλογή καταλοίπων των πλοίων, στοιχεία που δεν έχουν τα άλλα λιμάνια της χώρας.

Όπως εξήγησε το λιμάνι του Βόλου, λόγω των παραπάνω στοιχείων «μετράει» στη ναυτιλία και για το λόγο αυτό πρέπει να φύγει μπροστά.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο, η εταιρία «δεν έχει κανένα όφελος που φέρνει τα πλοία στο λιμάνι του Βόλου, σε αντίθεση με το λιμάνι, καθώς εδώ και δύο χρόνια που έρχονται τα πλοία και επειδή είμαστε οι πρεσβευτές της Ελλάδας στη μεταφορά του αυτοκινήτου, είμαστε αυτοί που έχουμε λόγο για να πούμε στον Ιάπωνα, στον Κινέζο και στον Κορεάτη κατασκευαστή, ως διαχειριστές των αυτοκινήτων, ποιο είναι το λιμάνι που θα βοηθήσει να ανέβει η αγορά».

Έχει υποδειχτεί το λιμάνι του Βόλου

Η εταιρία STAMCO έχει υποδείξει ότι το καταλληλότερο περιφερειακό λιμάνι της χώρας για μεταφορά αυτοκινήτων είναι το λιμάνι του Βόλου και αυτό που πρέπει να κάνει η πόλη, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της εταιρίας, είναι να «σπείρει» για να «θερίσει», όπως έγινε με την κρουαζιέρα και τα κοντέινερ.

Ο Γιώργος Ζόρζος τόνισε ότι το λιμάνι του Βόλου έχει πολλές δυνατότητες και πρέπει να το βοηθήσουμε όλοι, ενώ εξήρε την καλή συνεργασία που έχει με τη λιμενική αρχή και τον Οργανισμό Λιμένος και τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφασίζουν για τα λιμάνια που θα χρησιμοποιήσουν είναι το ISPS (φύλαξη του λιμανιού) και τα στάνταρντ του λιμανιού του Βόλου είναι πολύ υψηλά. Και αυτό διότι τις αυτοκινητοβιομηχανίες ενδιαφέρει η ασφάλεια του προϊόντος.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της STAMCO, το λιμάνι του Βόλου έχει χώρο για να ξεφορτωθούν χιλιάδες αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν τα πλοία και υπέδειξε ως χώρο στάθμευσης του εμπορεύματος την υπό κατασκευή τρίτη προβλήτα, που πρέπει να ασφαλτοστρωθεί, κάτι που φυσικά δεν είναι αδύνατο και μπορεί να γίνει με μικρό κόστος. Όπως είπε ο χώρος είναι κατάλληλος και για αυτοκίνητα και για μεταφορά κοντέινερ που μπορεί να γίνει από άλλη εταιρία.

Σταθμός για όλη την Ευρώπη

Ο κ. Ζόρζος είπε ότι σήμερα η εταιρία του μεταφέρει αυτοκίνητα στο λιμάνι του Πειραιά, που όμως παρουσιάζει συμφόρηση και το λιμάνι του Βόλου, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εναλλακτικό λιμάνι για μεταφορά αυτοκινήτων, που στη συνέχεια θα προωθούνται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και της Βορείου Αφρικής, με μικρότερα πλοία ή οδικώς.

Ο ίδιος είπε ότι η Ελλάδα σήμερα, στο θέμα μεταφοράς του αυτοκινήτου είναι στα πρώτα τρία λιμάνια της Ευρώπης, μαζί με τη Βαρκελώνη και το Λιβόρνο.

«Με τα σημερινά δεδομένα ο Βόλος δεν μπορεί να γίνει Πειραιάς, που πάει για νούμερο ένα σταθμός μεταφόρτωσης στην Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά μπορεί να συμπληρώνει τον Πειραιά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της STAMCO.

Αυτοψία Ιαπώνων στο λιμάνι

Πέρυσι, ανέφερε ο πλοίαρχος, είχε έρθει στο λιμάνι του Βόλου εκπρόσωπος μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες διακίνησης και παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, είδε και φωτογράφισε τους χώρους του λιμανιού Βόλου, μίλησε με τον ΟΛΒ και τους λιμενεργάτες.

Ο κ. Ζόρζος τόνισε ότι η κίνηση αυτή δείχνει το ενδιαφέρον που υπάρχει για το λιμάνι.

Μεταφέρει 3000 αυτοκίνητα

Το RCC Passion, που ναυπηγήθηκε το 2000, για λογαριασμό της STAMCO (όπως και όλα τα πλοία) είναι από τα μικρότερα πλοία της εταιρίας και μπορεί να μεταφέρει 3.000 αυτοκίνητα, ενώ τα μεγαλύτερα πλοία μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 7500 αυτοκίνητα. Το συγκεκριμένο πλοίο κοστίζει 50 εκ. $, ενώ και τα 55 πλοία είναι σημαίας Μπαχαμών, κάτω από τον ίδιο νηογνώμονα.

Σημειώνεται ότι στην περιοχή του Παγασητικού βρισκόταν πέρυσι για αρκετούς μήνες βρισκόταν το «αδελφάκι» του Prestige, για το οποίο μάλιστα είχαν γίνει δημοσιεύματα με ψευδές περιεχόμενο, σχετικά με το τι μετέφεραν.

Επειδή αυτά τα δύο καράβια είναι ιδιόμορφα στην κατασκευή των αμπαριών και δεν διευκολύνουν κάποιες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μένουν για κάποια μεγάλα διαστήματα χωρίς ναύλο, ανέφερε ο κ. Ζόρζος.

«Μπορούσα να χρησιμοποιήσω τα λιμάνια, της Καλαμάτας, της Πάτρας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, αλλά επειδή το λιμάνι του Βόλου έχει όλες τις εγκαταστάσεις για να γίνει το επόμενο λιμάνι της χώρας που μπορεί να δεχτεί αυτοκίνητα, τα συγκεκριμένα πλοία βρίσκουν ασφαλές αγκυροβόλιο στην περιοχή», επισήμανε ο υπεύθυνος της STAMCO, που πρόσθεσε ότι για να γίνει αυτό η εταιρία επιβαρύνεται με μεγαλύτερο κόστος.

Το RCC Passion είναι ένα σύγχρονο πλοίο, που χτίστηκε το 2000 στη Ν. Κορέα, έχει 22 άτομα πλήρωμα, φέρει τελευταίας τεχνολογίας συστήματα και εξοπλισμό, διαθέτει καμπίνες για όλο το πλήρωμα – 22 άτομα, ειδικό χώρο γυμναστηρίου, ιατρείο κ.α.

Η μεγαλύτερη εταιρία στην Ευρώπη

Η εταιρία STAMCO, λειτουργεί στην Ελλάδα εδώ και 22 χρόνια και είναι η μεγαλύτερη εταιρία στην Ευρώπη, που έχει μεταφορικό έργο το αυτοκίνητο, ενώ είναι εφάμιλλη της garibaldi ship (που έχει και άλλα ναύλα), ενώ τα πλοία είναι υπερσύγχρονα, διαθέτουν συστήματα που καθαρίσουν τα κατάλοιπα, δεν πετούν τίποτα στη θάλασσα, διαθέτουν Green Certificate από τον νηογνώμονα, όπως και πιστοποιητικά του συνδικάτου ναυτικών και πιστοποιητικά υπηρεσιών των ΗΠΑ.

Η εταιρία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα 22 χρόνια και η διαχείριση των πλοίων της στη χώρα μας, συμβάλει κατά πολύ στην εισαγωγή συναλλάγματος στη χώρα μας, αλλά προσφέρει και μεγάλο κύκλο εργασιών, καθώς υπολογίζεται ότι 200.000 οικογένειες ζουν από τη ναυτιλία (τροφοδοσίες, επισκευές κλπ.).

Στην πάνω φωτογραφία εικονίζονται η λιμενάρχης Βόλου αντιπλοίαρχος Βασιλική Κωνσταντά, ο υπεύθυνος της εταιρίας Γιώργος Ζόρζος και ο υπολιμενάρχης, αντιπλοίαρχος Δημήτρης Ζαραζάνης.

Κάτω το πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων RCC PASSION

magnesianews.gr