Το τηλεοπτικό προϊόν, που ονομάζεται Survivor, εμφανίζει τεράστια επιδραστικότητα, αγγίζοντας - όπως ήταν αναμενόμενο - και τον επιχειρηματικό κόσμο. Εταιρείες με εκτόπισμα και σε αρκετές των περιπτώσεων με πολυεθνική παρουσία, όπως η Coca-Cola, επέλεξαν να λανσάρουν προϊόντα ή να διαφημίσουν κωδικούς του χαρτοφυλακίου τους μέσα από το δημοφιλές τηλεριάλιτι,  με πρωταγωνιστή τον Σάκη Τανιμανίδη.

COCA-COLA STEVIA: TASTE THE SURVIVOR FEELING

Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η Coca-Cola. Η εταιρεία επέλεξε ως πρωταγωνιστή της τηλεοπτικής της καμπάνιας, που ξεκίνησε να προβάλλεται αυτές τις ημέρες, τον παρουσιαστή του Survivor, με σκοπό την προώθηση της νέας Coca-Cola με γλυκαντικό τη στέβια. Μάλιστα, η εταιρεία αναψυκτικών προχώρησε σε ένα ακόμα τολμηρό εγχείρημα, διασκευάζοντας στα ελληνικά το δημοφιλές commercial τραγούδι, Taste the Feeling, με την υπογραφή των Onirama.

BENETH: ΞΕΠΟΥΛΑΕΙ ΤΟ ΤΣΟΥΡΕΚΙ, ΠΟΥ ΕΤΡΩΓΕ Η ΛΑΟΥΡΑ

Αλλά και αρκετές ακόμα εταιρείες, όπως οι φούρνοι ΒΕΝΕΤΗ, παρουσιάζοντας το τσουρέκι τους στο πλαίσιο του παιχνιδιού, βρέθηκαν στο επίκεντρο του καταναλωτικού ενδιαφέροντος και αύξησαν - σε ορισμένες των περιπτώσεων σημαντικά - το ποσοστό πωλήσεών τους στο δυναμικό κοινό. Δεν αποτελεί, μάλιστα, υπερβολή το γεγονός ότι μετά την προβολή του προϊόντος του ΒΕΝΕΤΗ σε ένα από τα επεισόδια του Survivor, αρκετοί καταναλωτές έσπευδαν στα καταστήματα για να ζητήσουν "το τσουρέκι που έτρωγε η Λάουρα στο Survivor", όπως ανέφερε πηγή της αλυσίδας.

ΤΖΑΝΝΗΣ: ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΣΤΕΛΙΑ

Παράλληλα, η εταιρεία, που παράγει τα παστέλια Τζαννής, είδε επίσης θεαματική αύξηση των πωλήσεών της αμέσως μετά την προβολή του προϊοντος της στην ίδια τηλεοπτική εκπομπή. 113%

ΠΑΝΩ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΡΥΔΑΣ

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της καρύδας, η οποία αποτελεί εξωτικό προϊόν και ενδεχομένως είναι ασύμβατο με το ελληνικό νοικοκυριό, σε ευρεία τουλάχιστον Ο παρουσιαστής, Σάκης Τανιμανίδης, στο νέο commercial της Coca-Cola με Στέβια (Συνέχεια στην επόμενη σελίδα) 3 κλίμακα, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η οποία άγγιξε το 113%, όπως ανέφεραν στο FnB Daily, πηγές της αγοράς. Σημειώνεται ότι η καρύδα αποτελεί το βασικό τρόφιμο, που καταναλώνουν σε καθημερινή βάση οι διαγωνιζόμενοι στο Survivor.

ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

Στόχος των εταιρειών είναι τα δυναμικά κοινά, όπως είναι λογικό άλλωστε. Και εξ αυτών ποντάρουν στην προβολή τους μέσω Survivor, τη στιγμή, που ο μέσος όρος του τηλεοπτικού προγράμματος στις ηλικίες 15-44, ξεπερνάει το 50% σε τηλεθέαση.

ΠΤΩΣΗ ΕΩΣ ΚΑΙ 17% ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ

 Από την άλλη πλευρά, δεν παύει να υπάρχει και η εικόνα, που εμφανίζει αυτή τη στιγμή η αγορά λιανικής, καθώς - όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος με θεσμικά καθήκοντα, στο FnB Daily, το ποσοστό πτώσης της κατανάλωσης αγγίζει το 17% στο πρώτο τρίμηνο του έτους. "Τα χρήματα, που βρίσκονταν κρυμμένα στα στρώματα, τελείωσαν", σημειώνει χαρακτηριστικά. Ένα τηλεπαιχνίδι δεν αρκεί σε καμία περίπτωση για να αλλάξει τη διαφημιστική και εμπορική αγορά, τη στιγμή που στο σύνολο η συρρίκνωση της διαφημιστικής πίτας από το 2008 έως και σήμερα αγγίζει το 70%. Δεν παύει, όμως, να αποτελεί ένα ελπιδοφόρο μήνυμα στην αγορά, που σε κάθε περίπτωση έχει ανάγκη από θετικά σημάδια υπό δυσχερείς συνθήκες.

 Γιώργος Λαμπίρης FnB Daily