Σε πρώτη προτεραιότητα θέτει την οδική ασφάλεια και την βιώσιμη ανάπτυξη, η παραχωρησιούχος της εθνική οδού Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. παρουσιάζοντας λεπτομερώς, σήμερα το πρωί στη Λάρισα, το έργο που συντελείται από την πλευρά της.

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του ξενοδοχείου Imperial, παρέστη σύσσωμη η διευθυντική ομάδα της εταιρείας, με τους: Δημήτρη Γκατσώνη (Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή) Δημήτρη Μανδαλώζη (Διευθυντή Λειτουργίας) και Κώστα Καλογήρου (Τεχνικό Διευθυντή).

Ο κ. Γκατσώνης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου οδηγεί με ασφάλεια τις εξελίξεις, τόσο στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, στην οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση, όσο και στην Οδική Ασφάλεια, για την οποία έχει να επιδείξει μετρήσιμα αποτελέσματα από τις δράσεις του 2023.

Αποκάλυψε δε ότι σύντομα η εταιρεία, τόσο με την καθολική χρήση των λαμπτήρων led όσο και με την δημιουργία ιδιόκτητου φωτοβολταϊκού πάρκου, θα αποκτήσει ενεργειακή αυτονομία. Μάλιστα η χρήση των λαμπτήρων led θα προωθηθεί και σε σχολεία της περιοχής μέσω χορηγίας της Αυτοκινητόδρομος.
Ο ίδιος αναφέρθηκε εκτενώς στις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Οδηγίας taxonomy ως οδηγού καλών πρακτικών, με πρωτοβουλίες και δράσεις τόσο εντός εταιρείας, όσο και δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας για το Περιβάλλον, την Υποδομή και τις Τοπικές Κοινωνίες, οι οποίες περιλαμβάνουν:

-Συνεργασία με μεγάλες εταιρείες της Θεσσαλίας για το περιβάλλον, βιώσιμες πρακτικές, προώθηση βιώσιμων προμηθειών και μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε συνεργασία με τον ΣΘΕΒ

-Ενίσχυση της ανθεκτικότητας της Υποδομής με ανακατασκευή / ενίσχυση παλαιών γεφυρών

-Κατασκευή δεξαμενών συγκράτησης απορροών για την προστασία και διαχείριση ομβρίων υδάτων πριν την κατάληξή τους στον τελικό αποδέκτη (ολοκληρώθηκαν 4 δεξαμενές στον Αλιάκμονα, ενώ για το 2024 προγραμματίζεται η κατασκευή 4 ακόμη δεξαμενών κι εγκατάσταση συστημάτων συγκράτησης και καταγραφής ρύπων σε 2 γέφυρες στην περιοχή Μελισσοχωρίου πλησίον κόμβου Αγιάς και στην περιοχή Αιγινίου Πιερίας)

-Βελτίωση και λειτουργία βιολογικών καθαρισμών στα ΣΕΑ & στον Χώρο Ασφαλούς -Στάθμευσης Φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας

-Αντικατάσταση πρασίνου στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές το καλοκαίρι 2023

-Πρόγραμμα μέτρησης αέριας ρύπανσης με κινητή μονάδα

-Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις συνθήκες στον αυτοκινητόδρομο μέσω της εφαρμογής MyEway app

-Εργασίες βραχοπροστασίας στα Τέμπη κάθε 6 μήνες. Μελέτη/χορηγία προς τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο για επιτόπια επιθεώρηση της βραχοπλαγιάς που περιβάλλει το τουριστικό τραίνο βόρεια της Αγίας Παρασκευής

-Χορηγίες σε σχολεία: Πρότυπη πιλοτική εφαρμογή αναβάθμισης φωτισμού με LED σε σχολεία που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας

-Χορηγία σε πιστοποιημένες ομάδες πολιτικής προστασίας για διασώσεις και την έγκαιρη αντιμετώπιση πυρκαγιών και πλημμυρών

-Προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και ανάδειξης της Θεσσαλίας με χορηγία στον Ποδηλατικό Γύρο Θεσσαλίας

-Μελέτη για την αποκατάσταση της πεζογέφυρας στην κοιλάδα Τεμπών

-Μελέτη για ορνιθοπανίδα και μελέτη παρακολούθησης χλωρίδας Τεμπών

-Μελέτη χλωρίδας σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου για αξιολόγηση κατάστασης υπαρχόντων δέντρων και εξυγίανσή τους και οδών διέλευσης πανίδας κάθετα στον αυτοκινητόδρομο

-Αποθήκευση και χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (φωτοβολταϊκό πάρκο συνολικής δυναμικότητας 14-15 GWh)

-Παρακολούθηση διαχείρισης ενέργειας και υδάτινων πόρων με τη χρήση της τεχνολογίας (Central Energy Management Software)

-Περαιτέρω βελτίωση της διαχείρισης και ανακύκλωσης αποβλήτων σε όλες τις εγκαταστάσεις

-Παροχή υποδομών κι ευαισθητοποίηση του προσωπικού μας στην ανακύκλωση και την οικολογική οδήγηση

O κ. Γκατζώνης

Ο κ. Δημήτρης Μανδαλώζης

Με τη σειρά του ο διευθυντής λειτουργίας αναφέρθηκε στα μετρήσιμα αποτελέσματα από δράσεις του 2023, λέγοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
«Θετικά υπήρξαν και τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια που ανακοινώθηκαν το 2023 και είχαν ως στόχο την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον αυτοκινητόδρομο και την τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με στοιχεία των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων, το β’ εξάμηνο του 2023:
-Βεβαιώθηκαν από το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων Π.Α.Θ.Ε Μαγνησίας 780 παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας μέσω του συστήματος Traffistar που χορηγήθηκε από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ενώ το ποσό των παραβάσεων ανέρχεται σε €135.000
-Με τη χρήση του πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης αντίθετης κίνησης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς που παραδόθηκε στο Τ.Τ. Αυτοκινητόδρομων Πιερίας, τα φαινόμενα αντίθετης κίνησης έχουν μειωθεί άνω του 90% μετά την εγκατάσταση του συστήματος στον κλάδο εξόδου, με μόνο 2 συμβάντα
-Με τα συστήματα υψηλής ταχύτητας ζύγισης εν κινήσει και στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων και τη σχετική εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων, αποκαλύπτεται πως το 16% των βαρέων οχημάτων που ελέγχθηκαν ήταν υπέρβαρα
-Για την κόπωση των οδηγών βαρέων οχημάτων και με την εκπαίδευση που παρείχε η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στις αστυνομικές αρχές για τον έλεγχο των «ευφυών» ταχογράφων και βάσει των στοιχείων του Τμ. Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων Μαγνησίας, σε 414 ελέγχους καταγράφηκαν 2.423 παραβάσεις για υπέρβαση ωραρίου οδήγησης και 472 παραβάσεις για ταχογράφους».

Ο κ. Καλογήρου

Ο κ. Κώστας Καλογήρου

Από την πλευρά του ο τεχνικός διευθυντής εστίασε στο οργανωμένο πάρκινγκ για φορτηγά αυτοκίνητα που η εταιρεία λειτουργεί πιλοτικά στο Αερινό Μαγνησίας, παραπλεύρως της εθνικής οδού: «Ο Χώρος Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας είναι ο πρώτος και μεγαλύτερος που ολοκληρώθηκε στην Ελλάδα και ξεκίνησε πιλοτικά τη λειτουργία του την 1η Νοεμβρίου 2023″.
Ο χώρος πρόκειται να εξοπλιστεί σύντομα με περισσότερες υπηρεσίες για τους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων δίνοντας λύση στο μεγάλο πρόβλημα της στάθμευσης και της εξυπηρέτησης.
Ένας κουρασμένος οδηγός γίνεται και επικίνδυνος, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογήρου.
Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το έργο που συντελείται σε συνεργασία με την αστυνομία για τον εντοπισμό των παρανόμως βαρέων οχημάτων που εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα στην περιοχή της Μαγνησίας χρησιμοποιείται ειδικό σκάνερ που εντοπίζει το βάρος του φορτηγού εν κινήσει.
Τέλος με τη χρήση της τεχνολογίας η Αυτοκινητόδρομος φιλοδοξεί ότι θα μειώσει σημαντικά τους οδηγούς που εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα της εθνικής οδού, οι οποίοι ανέρχονται σε… τριακόσιες περιπτώσεις τον χρόνο.

O υπέυθυνος Τύπου και δημοσίων σχέσεων κ. Γρηγόρης Λιογγαρίδης

Λ.Ε. kosmoslarissa.gr