Τη σημασία να θέσει ψηλά τον πήχη η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Φέτας, τόνισε σε συζήτηση της O.Mind Creatives για το μέλλον της γαλακτοκομίας και τυροκομίας ο Χρήστος Αποστολόπουλος, πρόεδρος ΣΕΒΓΑΠ. "Το σημαντικό είναι η προώθηση του προϊόντος, για να αποδείξεις στους Έλληνες και στους ξένους καταναλωτές ότι τα δικά μας προϊόντα είναι μιας άλλης κατηγορίας και δεν συγκρίνονται. Ο πήχης πρέπει να είναι πολύ ψηλά για την Διεπαγγελματική και η επιτυχία της θα είναι να καταφέρει να διπλασιάσει την τιμή, όχι να την ανεβάσει €0,01 ή €0,02.

Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Αποστολόπουλο, μπορεί να γίνει, καθώς υπάρχουν παραδείγματα στην Ευρώπη, που με υποδεέστερα προϊόντα έχουν πετύχει. Ο ίδιος υπογράμμισε και τη σημασία να δοθεί αξία στο προϊόν, λέγοντας ότι πρέπει να καθαρίσει η αγορά από όσους δεν παράγουν με βάση τους προκαθορισμένους κανόνες, αλλά και την αναγκαιότητα να εφαρμοστεί η νομοθεσία πάταξης των ελληνοποιήσεων.

Το τοπία μετά την πανδημία

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ υπογράμμισε και τις δύο αντίθετες καταναλωτικές τάσεις, που αναδύονται στη μετά Covid-19 εποχή. Η πρώτη είναι η τάση του μειωμένου κόστους, καθώς η κρίση δημιούργησε πολλούς ανέργους και έχει μειώσει το εισόδημα και η δεύτερη αφορά την στροφή σε προϊόντα υψηλής ποιότητας, ειδικά όσα αφορούν τα παιδιά. “Θα επικρατήσουν και οι δύο, αλλά εμείς θα επενδύσουμε στην δεύτερη, που έχει μακροπρόθεσμη διάρκεια. Η Ελλάδα έχει το τρίτο πιο ακριβό γάλα στην Ευρώπη (38,8%) μετά την Κύπρο και τη Μάλτα και γι αυτό οι επενδύσεις πρέπει να στραφούν στην ποιότητα. Η πρώτη θέλω να πιστεύω ότι θα είναι προσωρινή.

Ο ίδιος στάθηκε και στη σημασία του κλάδου για την οικονομία της Ευρώπης, κλάδος ο οποίος απασχολεί 700.000 κτηνοτρόφους και πάνω από 300.000 εμπλεκομένους με την παραγωγή και τη μεταποίηση. “Τα μέτρα, που έλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά άρχισαν να εφαρμόζονται πολύ αργά, μόλις στις 7 Μαΐου και έτσι κανείς δεν είχε σωστό προσανατολισμό για τον κλάδο”.

Z.H. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από FnB)