Η θεσσαλική Όλυμπος είναι η πρώτη μάρκα αναφορικά με τα τεμάχια πωλήσεων στο ελληνικό online super market για το γ' τρίμηνο του 2022, όπως ανέφερε ο founder και CEO της Convert Group, Παναγιώτης Γκεζερλής στο 13ο συνέδριο του ΙΛΕΚΑ στο πλαίσιο της παρουσίασής του για τη συμβολή του καταναλωτή στις εξελίξεις του ελληνικού λιανεμπορίου. Όπως ανέφερε στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται, επίσης, οι ελληνικές μάρκες: • Ζαγόρι • Μέλισσα • Καραμολέγκος.

Ο επικεφαλής της Convert Group αναφέρθηκε και στην πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, σημειώνοντας ότι ο τζίρος του e-commerce ήταν στα €192 εκατ. στο εννεάμηνο ενώ η τεμαχιακή αύξηση στις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου ανέρχεται στο 8% στο γ' τρίμηνο του 2022, για την τρέχουσα χρονιά. "Σε περιόδους κρίσης το ηλεκτρονικό εμπόριο ανεβαίνει και ο καταναλωτής στρέφεται έντονα σε αυτό", ανέφερε ο κ. Γκεζερλής επισημαίνοντας ότι αυτή η τάση δυνάμωσε από το καλοκαίρι και μετά.

Επιπλέον, στο 33% είναι το ποσοστό των ηλεκτρονικών παραγγελιών που γίνονται μετά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων. Μάλιστα, όπως είπε, η Δευτέρα είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τις παραγγελίες αυτής της κατηγορίας .

Η αξία του μέσου καλαθιού είναι πλέον στα €77, ενώ βρισκόταν κοντά στο €85 - €90. Αυτό οφείλεται στην άνοδο του quick commerce, το οποίο παραδοσιακά έχει μικρότερα καλάθια. Όπως ανέφερε, φαίνεται ότι οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό καλάθι λόγω και της ευκολίας της μεταφοράς που αυτό συνεπάγεται, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να βάλεις περισσότερους κωδικούς μέσα σε αυτό. Αναφορικά με τις κατηγορίες που σημειώνουν τον μεγαλύτερο τζίρο, αυτές είναι τα φρέσκα προϊόντα, τα καθαριστικά, τα νερά – ποτά και τα προϊόντα ομορφιάς.

Ο κ. Γκεζερλής στάθηκε και στη σημασία που έχει για τις αλυσίδες super market η αξιοποίηση των δεδομένων με τους προμηθευτές τους, λέγοντας ότι η διάθεση των δεδομένων του ηλεκτρονικού εμπορίου στους προμηθευτές είναι ένα πρόσθετο έσοδο για το λιανεμπόριο, προσφέροντας ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο.

"Βλέπουμε ότι το ταξίδι του καταναλωτή καταγράφεται και μοιράζεται προκειμένου να γίνει καλύτερη η συνεργασία. Οτιδήποτε πάει να δημιουργήσει στενή σχέση μεταξύ λιανεμπορίου και προμηθευτή". Σημείωσε, επίσης, ότι για πρώτη φορά οι προμηθευτές μπορεί να γνωρίζουν το αποτέλεσμα μια διαφημιστικής ενέργειας, τονίζοντας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα δεδομένα του είναι σημαντικά για το μέλλον μιας εταιρείας.

Σημειώνεται ότι από τον Σεπτέμβριο η Convert Group έχει ξεκινήσει συνεργασία με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Δ. Μασούτης και My Market, για τη συγκέντρωση τέτοιων data.

Στέλλα Αυγουστάκη FnB Daily