Ανάπτυξη εμφανώς χαμηλότερη από την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου καταγράφει για τις πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ η IRI, στη μέτρηση που αφορά στο διάστημα της δεύτερης εβδομάδας του β’ εξαμήνου, αυτήν που έληξε στις 12 Ιουλίου. 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις FMCGs μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασαν σε σχεδόν 114,5 εκατ. ευρώ, ελαφρά ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα, συγκεκριμένα κατά 0,7%. 

Σημαντικό είναι πως η υπερκατηγορία των τροφίμων κινήθηκε σχεδόν σταθεροποιητικά, καθώς κατέγραψε άνοδο τζίρου 0,1%. Μεγαλύτερη ήταν η άνοδος των προϊόντων της υπερκατηγορίας των ειδών νοικοκυριού που προσέγγισε το 5,9%.

 Να σημειωθεί ότι από την αρχή του χρόνου έως τις 12 Ιουλίου, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έτρεξε με 11,5% σε όρους αξίας.

Η καθοδική πορεία των σούπερ μάρκετ της Κρήτης συνεχίστηκε, με την ύφεση των πωλήσεων να διευρύνεται και να φτάνει το 14%.

Εκτός της περιοχής της Βόρειας Ελλάδας, που κινήθηκε επίσης με αρνητικό πρόσημο (-3,8%), η υπόλοιπη επικράτεια κινήθηκε στους ίδιους ρυθμούς, με την Κεντρική Ελλάδα να σημειώνει ταχύτερη ανάπτυξη της τάξη του 4%. 

Η σημαντικότερη σε συνεισφορά περιοχή, αυτή της Αττικής, είδε πωλήσεις αυξημένες κατά 2,2%. 

Αναφορικά με τον τύπο καταστημάτων, παρατηρούνται πωλήσεις δύο ταχυτήτων. Τα καταστήματα άνω των 1.000 τετραγωνικών αύξησαν τον τζίρο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, ενώ στα μικρότερα οι πωλήσεις μειώθηκαν. 

Η πορεία του τζίρου FMCGs είναι κλιμακούμενη και ανάλογη των τετραγωνικών μέτρων, με τις μεγαλύτερες – άνω των 2.500 τ.μ. – σάλες να τρέχουν με 4,7% και τα μικρά καταστήματα να καταγράφουν ύφεση μισής ποσοστιαίας μονάδας. 

Χριστίνα Παπαγιάννη