Υποχώρηση που αναμένεται να κυμανθεί κοντά στο 15% σημείωσε η κατανάλωση καυσίμων κίνησης μέσα στο 2020, καθώς η αγορά επηρεάστηκε πτωτικά από παράγοντες όπως ο μειωμένος εισερχόμενος τουρισμός και τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Με βάση τα στοιχεία του 11μήνου του 2020 (πηγή Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, ΣΕΕΠΕ), η κατανάλωση καυσίμων κίνησης στην εγχώρια αγορά υποχώρησε κατά 12,6% και ειδικότερα παρατηρήθηκε πτώση 15,1% στις βενζίνες και 10,3% στο ντίζελ κίνησης .

Ειδικότερα κατά το Νοέμβριο (πρώτος μήνας επιβολής του δεύτερου lock down στη χώρα), η ζήτηση για καύσιμα κίνησης μειώθηκε κατά 21%, με τις βενζίνες να καταγράφουν πτώση 33,1% και το ντίζελ 9,4%.

Κάποιες «ανάσες» ωστόσο πήρε ο κλάδος από το πετρέλαιο θέρμανσης που αυξήθηκε στο ενδεκάμηνο κατά 32,4%, παρά το ότι ο Νοέμβριος έκλεισε πτωτικά (-17,8%, λόγω των σχετικά υψηλών θερμοκρασιών και επειδή πολλά νοικοκυριά είχαν προβεί σε προαγορές από την άνοιξη εκμεταλλευόμενα τις πολύ χαμηλές διεθνείς τιμές του μαύρου χρυσού).

Η μειωμένη οδική κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους φαίνεται να επηρεάζει -ως ένα βαθμό- θετικά εκείνες τις ασφαλιστικές εταιρείες που δεν προχώρησαν σε ουσιαστικές μειώσεις-εκπτώσεις τιμολογίων, καθώς οδηγεί σε μικρότερο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων και συνεπακόλουθα σε λιγότερες αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών.

Έτσι, με το δεύτερο κύκλο περιοριστικών μέτρων του Νοεμβρίου, παρατηρήθηκαν εκ νέου κινήσεις ορισμένων εταιρειών για περαιτέρω μειώσεις ασφαλίστρων, οι οποίες συνεχίζονται και μέσα στο 2021, πλην όμως κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως τα τιμολόγια θα αρχίσουν μέσα στη χρονιά μια πορεία ομαλών-συγκρατημένων ανατιμήσεων διακόπτοντας μια περίοδο δεκαετούς πτώσης.

Στέφανος Κοτζαμάνης euro2day.gr