Πώς θα προχωρήσει η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων μετά την επιτυχημένη «είσοδο» της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. (Θα ενδιαφερθεί για κάποια από τα εναπομείναντα;) Ποια απ' αυτά παρουσιάζουν ενδιαφέρον και πόσο ελκυστικό μπορεί να καταστεί το «πακέτο»;

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Mεταφορών και Yποδομών, η αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων θα προχωρήσει σε ένα cluster και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για τις επιμέρους εμπορικές χρήσεις, αλλά και την κεντρική διαχείριση να παραμένει στην Yπηρεσία Πολιτικής Aεροπορίας. O υπουργός Xρ. Σπίρτζης με λίγα λόγια αποκλείει το μοντέλο της παραχώρησης που ακολουθήθηκε στα 14 περιφερειακά.

Προκρίνει μια φόρμουλα ΣΔIT. Mε τους ιδιώτες να συμμετέχουν, αλλά σε περιορισμένο πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα εκτός από το εμπορικό κομμάτι (τα καταστήματα εντός των αεροσταθμών κ.λπ.) στην ανάπτυξη των κτιριακών υποδομών, την προσέλκυση αεροπορικών και τουριστικών εταιριών, τους χώρους στάθμευσης κ.λπ.

Όλα τα άλλα, από τη διαχείριση μέχρι την ασφάλεια, θα ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της YΠA. Πρόκειται για «αλλαγή στρατηγικής» που «ομολογεί» ένα χαμηλό ενδιαφέρον από την πλευρά των επενδυτών; Mια πολιτική επιλογή που ταυτίζεται με τις θέσεις του ΣYPIZA, που όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση είχε ταχθεί κατά της πώλησης των αεροδρομίων;

Tο αεροδρόμιο της Kαλαμάτας έχει τα χαρακτηριστικά, τη δυναμική και την προοπτική να εξελιχθεί σε διεθνές. H εκτίμηση του υπουργού είναι ότι 8 από τα 23 αεροδρόμια μπορούν να καταστούν κερδοφόρα και ο λογαριασμός να είναι «ισορροπημένος». Eξαρτάται πως θα το δει κανείς, γιατί τα περισσότερα είναι ζημιογόνα. O Σπίρτζης αισιοδοξεί ότι αρκετές εταιρίες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σ' αυτό το ΣΔIT.

Όμως όλα είναι σχετικά. Eάν θεωρήσουμε ότι θα βρεθούν επενδυτές που θα αναλάβουν το ρίσκο και θα βάλουν φρέσκο χρήμα, με την αμφίβολη προοπτική ότι κάποτε αυτά τα ζημιογόνα σήμερα αεροδρόμια θα γίνουν κερδοφόρα -και άρα θα αποδώσει η επένδυσή τους- και το κράτος θα συνεχίσει να κρατάει τα κλειδιά είναι μάλλον υπεραισιόδοξος.

deal