Ένα νέο προϊόν παρουσίασε στη φετινή Horeca η θεσσαλική εταιρεία Lariplast. Πρόκειται για ένα οικολογικό πλαστικό ποτήρι καφέ που παράγεται από ανακυκλωμένο PET πλαστικό, δίνοντας έτσι δεύτερη ή τρίτη ζωή στο πλαστικό. «Προέρχεται από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη, με όλα τα πιστοποιητικά καταλληλότητας για επαφή με τρόφιμα, και ανακυκλώνεται επίσης», εξήγησε η Κερασία Σκάκου, vice president Finance & Purchase της εταιρείας. 

Η ίδια πρόσθεσε ότι ήδη έχουν βρεθεί πελάτες που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο προϊόν, εκτιμώντας τον οικολογικό του χαρακτήρα, παρότι είναι πιο ακριβό από τα κλασικά πλαστικά ποτήρια. «Η αλήθεια είναι ότι πλέον αρχίζει και διαφοροποιείται αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα δε γίνεται ανακύκλωση», παρατήρησε. 

Τα πλαστικά μιας χρήσης 

Σχετικά με τις πιέσεις για κατάργηση των πλαστικών, όπως π.χ. γίνεται με τα καλαμάκια, η ίδια σχολίασε: «Ούτως ή άλλως, το χάρτινο ποτήρι δεν μπορεί να αντικαταστήσει το πλαστικό, γιατί το πλαστικό ενδείκνυται για κρύο ρόφημα, ενώ το χάρτινο είναι μόνο για ζεστά ροφήματα. Πρέπει να υπάρχουν στη ζωή μας και τα δύο. Το θέμα είναι ότι πρέπει να εστιάσουμε στην ανακύκλωση, γιατί όλοι αγαπάμε τον πλανήτη. Αυτή είναι η μόνη λύση». 

Αναφέρθηκε εξάλλου στη χρησιμότητα των πλαστικών μίας χρήσης: «Τα πλαστικά μιας χρήσης, όπως με αυτό που γίνεται τώρα με τους ιούς, είναι αυτό που μπορεί να σε προστατεύσει. Το έχουν ήδη ξεκινήσει πολλές αεροπορικές εταιρείες, οτιδήποτε είναι στο χώρο του αεροσκάφους να είναι μίας χρήσεως. 

Σε πολλά νοσοκομεία, στις φυλακές, εκεί δεν μπορεί να απαγορευτεί. Είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, και σε μας. Το θέμα μας είναι η παιδεία μας στην ανακύκλωση». 

Η κ. Σκάκου σημείωσε ακόμα: «Το takeaway είναι ένας τρόπος συνήθειας πλέον, έχει μπει στη ζωή μας. Έχουμε συνηθίσει όλοι με ροφήματα καφέ που δεν μπορούμε να κάνουμε εύκολα στο γραφείο μας και στο σπίτι μας. Γιατί ουσιαστικά το φρέντο καπουτσίνο είναι που το ξεκίνησε, ένα ρόφημα άλλαξε την καθημερινότητά μας. Παλιά με τον φραπέ, τον κάναμε όλοι στο σπίτι μας. 

Σημειώνεται ότι στους πελάτες της Lariplast, μίας εταιρείας που πέρυσι συμπλήρωσε τα 50 χρόνια ζωής της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι Jacobs, Γρηγόρης, Aegean Airlines, Segafredo Zanetti, Coffee Island και Coffee Brands.

Σπύρος Πιστικός foodreporter