Καθησυχαστική φαίνεται να είναι η κατάσταση σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές εμπορευμάτων, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου μεταφορών σχετικά με την επίδραση του κορονοϊού στην αγορά των logistics. 

Με δεδομένο ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι ελεγχόμενη σε ό,τι αφορά την εξάπλωση του ιού, εξαγωγείς και αγοραστές προσπαθούν να συμβάλλουν στην ομαλή διακίνηση των εμπορευμάτων. 

Ν. Ροδόπουλος: Σε αναμονή των αντιδράσεων της Ευρώπης «Η πτώση των αναχωρήσεων από την Κίνα δημιουργούσε μέχρι πρότινος πρόβλημα, αλλά τώρα που η Κίνα ξεκινά και ανακάμπτει δε φαίνεται ότι θα υπάρξουν ελλείψεις», διευκρινίζει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Logistics, Νίκος Ροδόπουλος. «Το πρόβλημα πλέον διαφαίνεται στην Ευρώπη, αφού δεν ξέρουμε τι μέτρα θα λάβουν η Ιταλία και μικρότερες χώρες». 

Ekol: Μεγαλύτερη η ζήτηση για τα συσκευασμένα τρόφιμα από την Ευρώπη Αρκετά καλή εικόνα, πάντα σε σύγκριση με την αναμενόμενη, παρουσιάζουν οι οδικές εξαγωγές, όπως εξηγούν πηγές προσκείμενες στην Ekol. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφίμων, η εικόνα είναι ενθαρρυντική, καθώς «η Ευρώπη αντιλαμβάνεται ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια σχετική ασφάλεια, με τις εντολές για αγορές συσκευασμένων τροφίμων, όπως τα μπισκότα, να αυξάνονται». Την ίδια ώρα, πάντως, παρατηρείται δυσκολία στις μετακινήσεις μέσω οδικών αξόνων που διατρέχουν την Ιταλία, οδηγώντας σε Αυστρία, Ελβετία και Γαλλία. Αυτό, γιατί ορισμένοι οδικοί άξονες οδεύουν προς το κλείσιμο, ενώ σε άλλους παρατηρείται ουρά χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι εισροές εμπορευμάτων. 

Για την ώρα, ωστόσο, καλύτερη είναι η εικόνα στην ανατολική οδό, δηλαδή στα περάσματα προς Γερμανία και Αυστρία μέσω των Βαλκανίων.

Goldair: Ανησυχία για τις μεταφορές εντός Ευρώπης – Επανέρχονται οι εισροές από την Κίνα Πίσω στα ελληνικά λιμάνια έχουν ξεκινήσει να έρχονται τα κοντέινερ από την Κίνα, καθώς από την προηγούμενη εβδομάδα η παραγωγή στην Κίνα έχει επανεκκινήσει σε μικρό βαθμό, παρότι το προηγούμενο διάστημα αυτή είχε μειωθεί κατά περίπου 10%. Αυτό επισημαίνουν πηγές της Goldair, τονίζοντας πάντως ότι το πρόβλημα της έλλειψης κοντέινερ και των μειωμένων εισαγωγών από την Κίνα έχει αμβλυνθεί και κινείται σε επίπεδα καλύτερα των αναμενόμενων, με δεδομένο το φερόμενο ως επαρκές απόθεμα της χώρας σε εμπορεύματα. Η προσοχή πλέον στρέφεται στις μεταφορές προς την Ευρώπη, λόγω της έξαρσης του ιού. «Περιμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει μείωση δρομολογίων προς την Ευρώπη, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί κάτι τέτοιο. Αναμένουμε επίσης να δούμε πώς θα διακινούνται πρώτες ύλες και εμπορεύματα, καθώς και το τι θα γίνει στην Αδριατική, βασικό πέρασμα για τις χώρες της Ευρώπης», σημειώνουν οι ίδιες πηγές. 

Vista Maritime & Logistics: Καμία αλλαγή προς το παρόν στις θαλάσσιες μεταφορές Καμία αλλαγή ή περιορισμό δεν έχουν υποστεί οι θαλάσσιες μεταφορές στην παρούσα φάση όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στη Vista Maritime & Logistics. «Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία αλλαγή όσον αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές» σημειώνουν οι ίδιες πηγές και συνεχίζουν λέγοντας: «Η μεταφορά προϊόντων μέσω θάλασσας πραγματοποιείται κανονικά ενώ δεν έχει υπάρξει κάποια μεταβολή στα ναύλα». Μέρος των προϊόντων που μεταφέρει η Vista Maritime & Logistics είναι και τρόφιμα από ελληνικές επιχειρήσεις τα οποία εξάγονται σε διάφορες αγορές του εξωτερικού. Αυτό που επισημαίνεται είναι ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς να αποτυπωθεί το μέγεθος του αντίκτυπου ενώ όλοι βρίσκονται εν αναμονή των εξελίξεων. 

Χριστίνα Παπαγιάννη - Ματίνα Χαρκοφτάκη foodreporter