Το έργο της σχεδίασης και κατασκευής της μεγαλύτερης σήραγγας στη Βουλγαρία δεν θα μπορούσε να μην προσελκύσει το ενδιαφέρον των ελληνικών τεχνικών εταιρειών. Ο λόγος για τη σήραγγα Zheleznitsa, μήκους 2 χλμ., που έχει αρχικό προϋπολογισμό 128 εκατ. ευρώ και επαναδημοπρατεί το υπουργείο δημοσίων έργων της Βουλγαρίας. Το τούνελ δημοπρατήθηκε δύο φορές στο παρελθόν αλλά η διαδικασία ακυρώθηκε, μεταξύ άλλων, λόγω τροποποιήσεων στα κριτήρια υποβολής προσφορών.

Για το έργο το ενδιαφέρον των εγχώριων κατασκευαστικών εταιρειών, που αποτελούν παραδοσιακό παίκτη στην χώρα, είναι υψηλό. Ως εκ τούτου, μέχρι τις 27 Νοεμβρίου, οπότε εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών, εκτιμάται ότι στη διαδικασία θα συμμετάσχουν οι όμιλοι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ, οι οποίοι, κατά το παρελθόν, έχουν υποβάλει προσφορές για άλλες εργολαβίες του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα του οποίου η σήραγγα Zheleznitsa θα αποτελεί τμήμα.

Για την Άκτωρ, θυγατρική της Ελλάκτωρ, η Βουλγαρία αποτελεί μία από τις βασικές χώρες δραστηριοποίησης στα Βαλκάνια, έχοντας υλοποιήσει σειρά περιβαλλοντικών και οδικών έργων. Σε αυτά ανήκει η μονάδα μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας αποβλήτων στη Σόφια δυναμικότητας 410.000 τόνων 

Η ΤΕΡΝΑ, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση και ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Plovdiv – Svilengrad, μήκους 38 χλμ. και έχει αναλάβει την ανακατασκευή και ηλεκτροδότηση τμήματος σιδηροδρομικής γραμμής Dimitrovgrad – Svilengrad. Έχει ακόμη υλοποιήσει οικοδομικά έργα, μεταξύ των οποίων, το κτήριο του ΙΚΕΑ, το εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο City Tower και το συγκρότημα κατοικιών με ξενοδοχειακή μονάδα Borovets Euphoria Club.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 128 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εκτός από την κατασκευή της σήραγγας μήκους 2 χλμ., την υλοποίηση των απαιτούμενων οδικών έργων (μήκους 2,5 χλμ.) στην είσοδο και έξοδο αυτής.

Έχει διαιρεθεί σε τρεις εργολαβίες, με τη δεύτερη να αφορά την κατασκευή της σήραγγας και τις υπόλοιπες δύο να σχετίζονται με τις οδικές συνδέσεις βόρεια και νότια του τούνελ.

Ο αυτοκινητόδρομος Στρούμα, συνολικού μήκους 173,28 χλμ., είναι τμήμα του διευρωπαϊκού διαδρόμου IV που συνδέει τη Σόφια με τον Μεθοριακό Σταθμό Κούλατα – Προμαχώνας.

Σημειώνεται ότι στον τελευταίο διαγωνισμό, που ακυρώθηκε, είχαν υποβάλει προσφορές 17 σχήματα τουρκικών, ιταλικών, ρωσικών και βέβαια βουλγαρικών συμφερόντων.

Δημήτρης Δελεβέγκος (capital.gr)