Το λιμάνι του Βόλου αλλάζει σελίδα ευελπιστώντας πλέον σε ανάπτυξη μέσω ιδιωτικών επενδύσεων.

Το βράδυ της Πέμπτης ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το νέο μοντέλο αξιοποίησης των δραστηριοτήτων και υποδομών, με συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μέσω των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων, σε δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης,  της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Το νομοσχέδιο, όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Φώτης Κουβέλης, δίνει τη δυνατότητα στους οργανισμούς λιμένων να προσελκύουν επενδύσεις από τους ιδιώτες, προκειμένου να αναπτυχθούν δραστηριότητες επενδυτικού χαρακτήρα. Άλλα λιμάνια προσφέρονται και μπορούν να υπηρετήσουν τη δραστηριότητα για τα εμπορευματοκιβώτια, άλλα μπορεί να είναι εμπορικά, άλλα μπορεί να είναι εμπορικά και βιομηχανικά, άλλα μπορεί να έχουν δραστηριότητα σε μαρίνες, σε κρουαζιέρες κ.ο.κ.

Απαντώντας ο κ. Κουβέλης, στην κριτική της αντιπολίτευσης, η οποία αμφισβήτησε το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, είπε ότι το μοντέλο αυτό ισχύει στο 80% και πλέον σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης καταψήφισαν, πλην της Ένωσης Κεντρώων, που δήλωσε «παρών».

Ο κ. Κουβέλης, εξήγησε τέλος ότι οι υποπαραχωρήσεις θα γίνονται με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, στη βάση συγκεκριμένης πρότασης που θα υπάρχει, έτσι ώστε να αξιολογείται και η δυνατότητα του λιμανιού, αλλά και η απόδοση της επένδυσης, «θα είναι, δηλαδή, ένας διαγωνισμός διάφανος, καθαρός, στη βάση του εθνικού μας δικαίου, αλλά και του ενωσιακού δικαίου».

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr