Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται από το απόγευμα της Δευτέρας το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου και άλλων  εννέα λιμένων που βρίσκονται στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ, με βάση το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων συγκεκριμένων δραστηριοτήτων και εγκαταστάσεων.

Πρόκειται για τα λιμάνια της Βόλου, Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας και Ραφήνας.

Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, στο σχέδιο νόμου αποτυπώνεται η βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει με ένα διαφορετικό μοντέλο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών σε σχέση με αυτό που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία πέρασαν στον πλήρη έλεγχο ιδιωτών επενδυτών με την πώληση των μετοχών τους.

Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως η παραπάνω πρωτοβουλία έχει τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ, -το οποίο στο παρελθόν είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις τους-, αλλά και των Θεσμών και τονίζουν πως εναρμονίζεται πλήρως με την ευρωπαϊκή πρακτική και εμπειρία στη λιμενική βιομηχανία, η οποία δίνει τη δυνατότητα επιλογής εξειδικευμένων επενδυτών.

«Με αυτή τη μέθοδο διατηρείται ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών και εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον. Ακόμη εξασφαλίζεται η προσέλκυση εξειδικευμένων επενδυτών οι οποίοι θα έχουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία να αναπτύξουν συγκεκριμένη δραστηριότητα σε κάθε λιμένα, γεγονός που αποτελεί από κοινού όφελος και του ιδιώτη επενδυτή, αλλά και του λιμένα, καθώς αναπτύσσεται μια δραστηριότητα η οποία δεν θα μπορούσε να αναπτυχθεί επαρκώς», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων , Χρήστος Λαμπρίδης

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου στόχος είναι να ολοκληρωθεί η διαβούλευση το συντομότερο δυνατό, ώστε ο σχετικός νόμος να ψηφισθεί μέχρι τέλος Νοεμβρίου.