Σε υψηλά επίπεδα φαίνεται να κινείται το τελευταίο διάστημα η διείσδυση των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης ακολουθώντας εκείνη του Διαδικτύου και των smartphones. Αν και με καθυστέρηση, εν συγκρίσει με την υπόλοιπη Ευρώπη, το ελληνικό κοινό μοιάζει να εκπαιδεύεται στην φιλοσοφία του «θεάματος επί πληρωμή» γεγονός που σταδιακά διαφοροποιεί και τις προτιμήσεις του. Όπως συνομολογούν παράγοντες της αγοράς, μέχρι πρότινος την συνδρομητική τηλεόραση καθόριζαν οι λάτρεις του ποδοσφαίρου. Ωστόσο αυτό δείχνει να αλλάζει και πλέον στην επιλογή της συνδρομής καθοριστικό ρόλο παίζουν οι σειρές και οι ταινίες και όχι μόνο το αθλητικό περιεχόμενο. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, Focus Tech on Life, το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που χρησιμοποιεί κάποια υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης φθάνει στο 45%, ενισχυμένο κατά δύο μονάδες σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο και κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Στο ποσοστό αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι πάροχοι streaming υπηρεσιών, Netflix, Apple TV+ και άλλοι. Αυτό ίσως εξηγεί και την διαφορά στο ποσοστό της διείσδυσης που δίνουν οι πάροχοι αντίστοιχων υπηρεσιών στην Ελλάδα (Cosmote, Nova, Vodafone, Wind) το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 30% - 33%. Η στροφή αυτή την Ελλήνων στην συνδρομητική τηλεόραση, οφείλεται και στην είσοδο του Netflix στην ελληνική αγορά, η οποία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς εκπαίδευσε τους καταναλωτές.

Στο επίκεντρο οι ψηφιακές τεχνολογίες

Πέρα βέβαια από την συνδρομητική, τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari επιβεβαιώνουν πως οι Έλληνες, ιδίως οι νεότερες γενιές, χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Ειδικότερα, το 87% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ το 90% των πολιτών (ηλικίας 13-74 ετών) είναι χρήστης του Internet με το 84%, μάλιστα, να «σερφάρει» σε καθημερινή βάση. Ο μέσος χρόνος σύνδεσης είναι στις 3,5 ώρες την ημέρα, αριθμός, ο οποίος στις ηλικίες 18-24 ετών, εκτοξεύεται στις 5 ώρες ημερησίως.

Οι Έλληνες είναι φυσικά και λάτρεις των social media, με το 59% του πληθυσμού να διατηρεί λογαριασμό σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό που φθάνει έως και το 91% στις νεαρές ηλικίες. Μάλιστα το 26% αυτών των χρηστών αφιερώνει πάνω από μία ώρα την ημέρα για να ποστάρει, να σκρολάρει  ή να κάνει like στα κοινωνικά δίκτυα. 

Ανοδική πορεία ακολουθούν και οι online αγορές επί ελληνικού εδάφους. Σύμφωνα με τη Focus Bari το 60% δήλωσε ότι έχει κάνει μία τουλάχιστον online αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό που φθάνει στο 78% στην κατηγορία 18-34 ετών και πέφτει στο 29% στους χρήστες άνω των 65 ετών.

Επιπλέον, όλο και περισσότεροι γίνονται οι Έλληνες που έχουν smartphone, με τα ποσοστά τους να πλησιάζουν μάλιστα το 100% στις ηλικίες έως 44 ετών. Ακολουθώντας την διεθνή τάση, το 81% χρησιμοποιεί τη φορητή συσκευή του για πρόσβαση στο Διαδίκτυο και το 79% «κατεβάζει» εφαρμογές.

Άξια προσοχής είναι και τα ποσοστά των παιδιών που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 80% των παιδιών ηλικίας 5-12 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, ποσοστό που φθάνει στο 90% στην κατηγορία 10-12 ετών. Το 42% των παιδιών χρησιμοποιεί κάποιο smartphone για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ στο 32% είναι η χρήση του tablet. Επιπλέον, το 16% των παιδιών 5-12 ετών έχει δικό του κινητό τηλέφωνο, ποσοστό που παρουσιάζει αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια.

Νίκη Παπάζογλου insider.gr