Ένα νέο κύκλο στην αγορά έρχεται να δημιουργήσει η πρόσφατη συνεργασία της Σκλαβενίτης με την e-food που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα και η νεότερη συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με τη SPEEDEX που ανακοινώθηκε την εβδομάδα που διανύουμε.

Οι παραδόσεις στην πόρτα του καταναλωτή, γίνονται απευθείας με παραλαβή των παραγγελιών από τα κατά τόπους καταστήματα και όχι με ενδιάμεσο σταθμό, όπως συμβαίνει συνήθως – τουλάχιστον στις παραγγελίες μέσω κούριερ. Στην περίπτωση του e-food το μοντέλο είναι ούτως ή άλλως αυτό της απευθείας παραλαβής από τα καταστήματα και ακολουθεί η άμεση παράδοση στον πελάτη.

Οι παίκτες των ταχυμεταφορών κερδίζουν μερίδιο στην πίτα του grocery

Πηγές με γνώση της αγοράς διανομών ανέφεραν ότι κατά το προσεχές χρονικό διάστημα ο τρόπος που αγοράζουμε και παραλαμβάνουμε τα ψώνια μας αλλάζει. Οι εταιρείες κούριερ και εν προκειμένω τρεις από τους βασικούς παίκτες της αγοράς, ACS, Γενική Ταχυδρομική και SPEEDEX, αναμένεται να διαδραματίσουν πρωτεύοντα ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση.

Η κρίση του κορονοϊού άνοιξε ουσιαστικά μία νέα αγορά, η οποία καλύφθηκε αρχικά από ορισμένους παίκτες των ταχυδιανομών, κυρίως στον τομέα λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Στη συγκεκριμένη αγορά όπως υπήρξαν και παίκτες, οι οποίοι έχοντας παραμείνει λιγότεροι ενεργοί τα τελευταία χρόνια στην αγορά του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, βρήκαν την ευκαιρία να ακολουθήσουν το ρεύμα, εισερχόμενοι σε συζητήσεις με αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Η αγορά εν μέσω κορονοϊού άρχισε να καταγράφει έντονη ζήτηση για το online κανάλι, το οποίο μέχρι πρότινος παρουσίαζε δευτερεύοντα ρόλο, ανοίγοντας ταυτόχρονα μία νέα πύλη εισόδου για τις ταχυμεταφορές.

Η αλλαγή προσανατολισμού για τους κούριερ

Αρκεί μάλιστα να αναφέρουμε ότι οι εταιρείες κούριερ οι οποίες δραστηριοποιούνται στη μεταφορά δεμάτων, αλλά και μικρών επαγγελματικών αποστολών, έχασαν σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς τους τον τελευταίο μήνα στον δεύτερο τομέα λόγω της αναστολής λειτουργίας αρκετών επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό τις οδήγησε εκ των πραγμάτων να συνεργαστούν στενότερα – ήδη κάποιες το έκαναν – με το ευρύτερο λιανεμπόριο.

Έρχονται κι άλλες συνεργασίες

Σε αυτό το πλαίσιο καταγράφεται τόσο η συνεργασία Σκλαβενίτη – e-food όσο και η συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με τη SPEEDEX, και σύμφωνα με πληροφορίες θα δούμε και άλλες συνεργασίες αυτής της μορφής κατά το προσεχές χρονικό διάστημα καθώς και άλλοι λιανέμποροι αναζητούν διεξόδους για ταχύτερη διανομή των προϊόντων τους προς τον καταναλωτή.

Πηγές εκτιμούν ότι η αγορά αυτή ήρθε για να μείνει και εφόσον αναπτύχθηκε ταχύτατα το συμπληρωματικό κανάλι του e-commerce, προσεχώς θα κρατήσει ένα μέρος από το σημαντικό μερίδιό που απέκτησε εν μέσω της κρίσης του COVID-19.

Οι αλλαγές της ΑΒ Βασιλόπουλος

Αναφορικά με την AB προχώρησε σε αλλαγή στο σύστημα του online καταστήματος, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη SPEEDEX, ούτως ώστε να εμφανίζει στον καταναλωτή την επιλογή αποδοχής, ότι τα στοιχεία του κοινοποιούνται σε τρίτο συνεργάτη στο πλαίσιο διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων. Επιπλέον, αυτό που εξετάζεται από το e-shop της ΑΒ, είναι να μπορεί η παραγγελία του καταναλωτή που δεν βρίσκει διαθέσιμο slot, να εντάσσεται σε λίστα αναμονής και όταν απελευθερώνεται κάποια θυρίδα, να λαμβάνει σειρά για διανομή κάποια από τις επόμενες ημέρες.

Γιώργος Λαμπίρης foodreporter