Προχωράει η συμφωνία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου με την Χαλυβουργία Μάνεση η οποία διαθέτει παραγωγική μονάδα στον Βόλο. Η τελευταία καλείται να καταβάλει ποσό ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της από τον πρώτο στον τρίτο προβλήτα το λιμανιού. Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.

Συγκεκριμένα η μεταφορά και δημιουργία υποδομών στον τρίτο προβλήτα θα κοστίσει στην επιχείρηση τρία εκατομμύρια ευρώ ενώ το κόστος για την αποκατάσταση του πρώτου προβλήτα υπολογίζεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Επιπλέον ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος που επισκέφθηκε την Πέμπτη το λιμάνι,  επισήμανε ότι μετά τον Ιούλιο του 2019 το Ταμείο θα είναι σε θέση να προχωρήσει στις επαφές και να προκηρύξει διαγωνισμούς για τις υποπαραχωρήσεις τομέων του λιμανιού. 

Σε ότι αφορά τη Χαλυβουργία, ανέφερε ότι ήδη έχει εκπονηθεί μελέτη και από τον ΟΛΒ αλλά και τη Χαλυβουργία για τη μεταφορά του σκραπ. «Η Χαλυβουργία είναι μια μεγάλη εταιρεία και συνδράμει σημαντικά στα έσοδα το λιμανιού, ενώ απασχολεί 400 εργαζόμενους και οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει αρκετά» ανέφερε ο κ. Ξενοφός. Επιπλεόν επισήμανε ότι η μεταφορά επιβάλλονταν και από τους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του λιμανιού ενώ το ελληνικό κράτος πληρώνει εκατομμύρια σε πρόστιμα από τη χαλυβουργική δραστηριότητα γενικότερα όταν δεν πληρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι.

Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις για την αλλαγή προβλήτα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2017. Η εταιρία υπέβαλε αίτημα δημιουργίας της εγκατάστασης, με πολυετή παραχώρηση έκταση 250 μ. της τρίτης προβλήτας, ώστε να υπάρχει απευθείας έξοδος των φορτηγών αυτοκινήτων από την πόλη. Με τη λύση συμφωνούν και οι κάτοικοι της συνοικίας Παλαιού Λιμεναρχείου που υφίστανται την όχληση από την εκφόρτωση δυο καραβιών σκραπ την ημέρα.

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr