Οριακή μεν 2,5%, αύξηση δε, κατέγραψε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τετράμηνο του έτους. Τάση η οποία σύμφωνα με στελέχη του κλάδου διατηρήθηκε και το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου. Η άνοδος αυτή, η οποία μεταφράζεται σε "κέρδη" 73 εκατ. ευρώ, δίνει μικρή ανάσα στην αγορά η οποία όμως χρειάζεται πολύ ακόμη δρόμο για να καλύψει τις απώλειες των περασμένων ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης, οι πωλήσεις στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στους discounters ανήλθαν το τετράμηνο στα 2,958 δισ. ευρώ από 2,885 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τις πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών (σ.σ. σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται το γάλα, τα απορρυπαντικά, τα αναψυκτικά, τα είδη προσωπικής φροντίδας, το ψωμί, κ.ά.) να έχουν σημειώσει ανάπτυξη 2,8% ανερχόμενες στα 2,035 δισ. ευρώ από 1,980 δισ. ευρώ που ήταν το πρώτο τετράμηνο του 2016.

Επί συνόλου 183 κατηγοριών προϊόντων οι 57 συνέχισαν να κινούνται αρνητικά με τις υπόλοιπες 126 να καταγράφουν αύξηση πωλήσεων. Μεταξύ αυτών και το γάλα το οποίο μετά από αρκετά χρόνια σημείωσαν έστω και οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 2,7%. Στους μεγάλους κερδισμένους τα φυτικά "γαλακτοκομικά" ροφήματα με αύξηση πωλήσεων 58,2%, και 24,8% οι σακούλες σκουπιδιών. Τα αθλητικά αναψυκτικά ενισχύθηκαν πάνω από 17%, το βούτυρο 12%, τα παγωτά κατά 24%, τα επιδόρπια 13%, τα καλλυντικά 25%, στο 28% ήταν η αύξηση των πωλήσεων των καθαριστικών για πατώματα και 11% των καθαριστικών για φούρνους.

Στον αντίποδα, υπό πίεση συνέχισαν να βρίσκονται οι πωλήσεις του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού -3%, του ούζου -6,6%, της μπίρας -2,5% και των σναπς -33,9%, ενώ πτωτικά κινήθηκαν τα τυποποιημένα αλλαντικά -1%, τα τοματοειδή -3%, το ελαιόλαδο -6%, οι μαρμελάδες -8% και τα αυγά -32%.

Aλεξάνδρα Γκίτση (Capital.gr)