Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων κατέγραψε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» το τέταρτο τρίμηνο του 2017, εξέλιξη η οποία επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για συνεχείς ανατροπές στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ως συνέπεια της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος». Η επίδραση της μείωσης των πωλήσεων ήταν τέτοια που αντιστάθμισε σε μεγάλο βαθμό τις ισχυρές επιδόσεις της Ahold Delhaize συνολικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, περιοχή στην οποία εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Η ακριβής μείωση των πωλήσεων δεν ανακοινώθηκε όμως ενδεικτική της σημασίας είναι η σχετική αναφορά στην ανακοίνωση των pro forma αποτελεσμάτων της Ahold Delhaize για το τέταρτο τρίμηνο του 2017. «Στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν 0,3%. Οι ισχυρές επιδόσεις των πωλήσεων στην περιοχή αντισταθμίστηκαν από τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων στην Ελλάδα. Στις επιδόσεις των πωλήσεων στην Ελλάδα αντανακλάται ο εξορθολογισμός των συνθηκών της αγοράς από το δεύτερο τρίμηνο του 2017», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Με άλλα λόγια, στα οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνεται η επίδραση από την λειτουργία σταδιακά των καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό το σήμα και τον έλεγχο της «Σκλαβενίτης». Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι η εξέλιξη αυτή επηρέασε συνολικά τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα η Nielsen κατέγραψε το 2017 αύξηση τζίρου 1,6% σε σύγκριση με το 2016, κλείνοντας με θετικό πρόσημο μετά από επτά χρόνια. Βεβαίως, η αύξηση αυτή φαίνεται να έχει μοιραστεί σε πολύ περισσότερους «παίχτες» στην αγορά, ενώ το 2016 οι κυρίως ωφελημένοι από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και η Lidl Hellas.

Συνολικά ο όμιλος Ahold Delhaize κατέγραψε το τέταρτο τρίμηνο του 2017 καθαρές πωλήσεις 15,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,6% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στο σύνολο του έτους οι καθαρές πωλήσεις του ολλανδο-βελγικού ομίλου διαμορφώθηκαν σε 62,7 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το 2016.

Ειδικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος» οι πωλήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν σε 1,55 δισ. ευρώ, ενώ στο σύνολο του 2017 σε 5,79 δισ. ευρώ. Ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης πάντως στην περιοχή ήταν το 2017 μόλις 1% σε σύγκριση με το 2016.

Δήμητρα Μανιφάβα (Businessnews.gr)