Εντυπωσιακή αύξηση στα κέρδη των 10 μεγαλύτερων ομίλων και εταιρειών του κλάδου των σούπερ μάρκετ καταγράφει μεταξύ άλλων το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021. Συνολικά οι 10 μεγαλύτεροι οργανισμοί του κλάδου εμφάνισαν το 2020 καθαρά αποτελέσματα προ φόρων 171,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 167,56%. Ως εκ τούτου, ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των 10 μεγαλύτερων ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,76% έναντι 0,72% το 2019.

H καθαρή κερδοφορία για το σύνολο των 34 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2020 είναι λίγο υψηλότερη, αλλά παρουσιάζει μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή, λόγω της επίδρασης των μεγεθών των μεγαλύτερων εταιρειών. Συγκεκριμένα, τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 113,60% από 89,36 εκατ. ευρώ σε 190,87 εκατ. ευρώ.

Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε σε 1,91% έναντι 0,98% το 2019. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της πλήρους αντιστροφής των ζημιών σε κέρδη που εμφάνισε το 2020 ο όμιλος των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη, καθώς επίσης και της γενικότερης τάσης αύξησης της κερδοφορίας των περισσότερων άλλων εταιρειών.

Σε προ φόρων επίπεδο, η κερδοφορία του ομίλου αυξήθηκε κατά 981,7%. Σημειωτέον ότι οι 8 από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις καταγράφουν συνολικά αυξημένα κέρδη, όπως και οι 28 από τις 34 στο σύνολο.

Οι 34 αλυσίδες κατέγραψαν πέρσι πωλήσεις αξίας 9,98 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54%, συνεχίζοντας για τέταρτη χρονιά την ανοδική πορεία. Συνολικά αυτή την τετραετία η αύξηση ξεπερνά το 28% και αντιπροσωπεύει επιπλέον ποσό ύψους 2,19 δισ. ευρώ, που αποδίδεται στην πανδημία και τα lockdown, την ολοκλήρωση της επαναλειτουργίας του δικτύου της Μαρινόπουλος και την οργανική ανάπτυξη του κλάδου.

Χωρίς να υπολογίζεται η Lidl που δεν δημοσιεύει ισολογισμό, τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο καταγράφει ο όμιλος Σκλαβενίτη, με 3,79 δισ. ευρώ, με αύξηση κατά 15,59% και επιπλέον 511,46 εκατ. που αντιστοιχεί σε πωλήσεις υψηλότερες της 5ης επιχείρησης του δείγματος, της Πέντε (Γαλαξίας).

Στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος - μετά από 2 έτη μικρών μειώσεων –, στην τρίτη η Μετρό και ακολουθεί η Μασούτης. Μοναδικές παραφωνίες η ΣΥΝΚΑ, που δεδομένης και της μειωμένης τουριστικής κίνησης είδε τις πωλήσεις να κινούνται πτωτικά κατά 1,57% και τα κέρδη κατά 29,5%, και η Κρητικός της οποίας επίσης τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 4,2%.

Foodreporter