Μετά από αρκετούς μήνες διαπραγματεύσεων με εγχώριους παίκτες και έναν και πλέον χρόνο απουσίας της από την ελληνική αγορά, η ολλανδική SPAR, την οποία είχε φέρει το μακρινό 1969 στη χώρα ο όμιλος Βερόπουλος, επιστρέφει στην Ελλάδα.

Ο φορέας που επαναφέρει τελικά το brand στην Ελλάδα, μετά την κατάρρευση της Βερόπουλος και την πώληση αυτής στη ΜΕΤΡΟ, είναι η εταιρεία "Νέα Αφροδίτη Επενδύσεις Ανώνυμη Εταιρεία” η οποία στα τέλη της περασμένης Άνοιξης μετονομάστηκε σε SPAR HELLAS FOOD TRADING SOCIETE ANONYME.

Στην ομάδα που "τρέχει” το όλο project βρίσκονται αρκετά πρώην στελέχη της Μαρινόπουλος, όπως ο κ. Νίκος Σαβίνος Chief Executive Officer στην Spar Hellas αλλά και ο κ. Γιώργος Βογιατζάκης, πρώην διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της Μαρινόπουλος, ο οποίος φέρεται να έχει συμβουλευτικό ρόλο.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της SPAR HELLAS είναι 24.000 ευρώ και το διοικητικό της συμβούλιο απαρτίζεται από τους κ.κ. Χρίστο Βάκη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Ελένη Ντούρα αντιπρόεδρο (μη εκτελεστικός) και Αντωνία – Σύλβια Μούτσου μέλος (μη εκτελεστικό).

Η Spar Hellas έχει υπογράψει τριετή συμφωνία με την ολλανδική αλυσίδα για τη χρήση του brand Spar στην Ελλάδα ενώ το διάστημα αυτό αναζητά συνεργασίες με υπάρχοντα δίκτυα, ομίλους αγορών και προμηθευτές.

Η πρώτη, συνεργασία για την ανάπτυξη του σήματος SPAR στην Ελλάδα έχει ήδη συναφθεί από την SPAR Hellas με τον όμιλο αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ, ο οποίος διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο με πάνω από 200 καταστήματα λιανικής και ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.

Η συμφωνία SPAR – ΑΣΤΕΡΑ, με βάση επίσημη ανακοίνωση της SPAR Hellas, προβλέπει το rebranding καταστημάτων του ομίλου αγορών, όπως και την πλήρη αναδιοργάνωσή τους βάσει των προδιαγραφών λειτουργίας της SPAR. Τα πρώτα καταστήματα του ΑΣΤΕΡΑ θα μετονομαστούν σε SPAR το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη πόσα καταστήματα του ΑΣΤΕΡΑ θα "μπουν" κάτω από τη συγκεκριμένη ομπρέλα και αν εν τέλει η Spar Hellas θα "κλείσει" συμφωνία και με τον όμιλο Bazaar του Δήμου Βερούκα, φλερτ το οποίο μετρά αρκετούς μήνες.

Με βάση την επίσημη ανακοίνωση της Spar Hellas, η εταιρεία θα υποστηρίξει τη διαφοροποιημένη παρουσία της στην Ελλάδα μέσω της διάθεσης προϊόντων Private Label, θα δώσει έμφαση στα φρέσκα προϊόντα, στη διάθεση τοπικών προϊόντων από το δίκτυο των καταστημάτων της και θα συνάψει συμβάσεις με τοπικές βιομηχανίες, που θα προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προοπτική διάθεσης των προϊόντων τους σε ξένες αγορές, μέσω του διεθνούς δικτύου SPAR.

Aλεξάνδρα Γκίτση (Capital.gr)