Κάπου στον ορίζοντα υπάρχει ένας κόσμος αυτοοδηγούμενων οχημάτων. Το να φτάσουμε εκεί όμως δεν θα είναι εύκολο ταξίδι, όπως σημειώνει στους  Financial Times ο Peter Campbell.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταστρώνουν σχέδια για αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, γκάζι ή φρένο. Την ίδια στιγμή σε όλο τον κόσμο οι αρχές εξετάζουν τα δεδομένα προκειμένου να αποφασίσουν πως θα προχωρήσει η μετάβαση στη νέα εποχή.

Στη θεωρία τα αυτοοδηγούμενα οχήματα τηρούν πάντα τους κανόνες και γι’ αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να σώσουν έως και 1 εκατομμύριο ζωές το χρόνο που χάνονται σήμερα στους δρόμους.

Πιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα; ότι δεν υπάρχει μια ενιαία προσέγγιση για το θέμα των κανόνων. Στις ΗΠΑ κάθε Πολιτεία έχει την δική της προσέγγιση για το θέμα και δεν υπάρχει ενιαία γραμμή από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Στη Βρετανία ετοιμάζεται νομοσχέδιο, ενώ η ΕΕ προτίθεται ως το τέλος της χρονιάς να ανακοινώσει τον πολυαναμενόμενο οδικό της χάρτη. Η Κίνα θέλει να θέσει τους δικούς της κανόνες, ενώ Ιαπωνία και Κορέα τηρούν στάση αναμονής.

Τα παραπάνω για τους οδηγούς μπορεί να μην σημαίνουν πολλά. Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, που θα πρέπει να προσαρμοστούν έτσι ώστε να πωλούν οχήματα σε όλο τον πλανήτη είναι ένας μεγάλος πονοκέφαλος.

F.T.