Τεχνολογία, πολιτισμός, αειφορία, εμπειρίες και ξενοδοχειακή εξυπηρέτηση, τα κλειδιά για τη νέα εποχή, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου του ΣΕΤΕ. Ο Steve Lowy, επικεφαλής της Toposophy UK, διευθύνων σύμβουλος της Anglo Educational Services και ιδρυτής της Umi Digital, σημείωσε ότι «ο ξενοδοχειακός κλάδος οφείλει να αμφισβητήσει τον ίδιο του τον εαυτό προκειμένου να παραμείνει επίκαιρος. Η χρήση της τεχνολογίας, όχι ως μέσου περιορισμού του ανθρώπου, αλλά ως μέσου βελτίωσης της εμπειρίας, θα αποτελέσει σημείο διαφοροποίησης και θα επιτρέψει στους ξενοδόχους να αφιερωθούν σε αυτό που ξέρουν καλύτερα: να προσφέρουν μια εκπληκτική εμπειρία φιλοξενίας».

Ο αρχαιολόγος Ted Papakostas υπογράμμισε ότι «η παρουσίαση των πολιτιστικών πόρων με δημιουργικό τρόπο πρέπει να ενταχθεί στις προτεραιότητες, στο πλαίσιο των δράσεων για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των σύγχρονων ταξιδιωτών, οι οποίοι αναζητούν νέες εμπειρίες».

Ο Alejandro Barrera, ιδρυτής και αρχισυντάκτης στο The Aleph, παρουσίασε τα ιδιαίτερα ταξιδιωτικά χαρακτηριστικά των τουριστών της γενιάς των Μillennians. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι «οι Millennians ενδιαφέρονται για εμπειρίες στα ταξίδια τους, ενώ επιλέγουν να ενισχύσουν τοπικές δραστηριότητες, προάγοντας τον τουρισμό αειφορίας».

Ο Douglas Quinby, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Arival, υπογράμμισε ότι «οι εμπειρίες, δηλαδή όσα βιώνουν οι ταξιδιώτες στον προορισμό τους, είναι το κίνητρο των ταξιδιών. Οι δομές μεταφοράς και φιλοξενίας καθιστούν εφικτά τα ταξίδια, απαντούν στο πώς. Οι ξεναγήσεις, οι δραστηριότητες και τα αξιοθέατα αποτελούν το γιατί. Για να κερδίσουμε και να κρατήσουμε την επόμενη γενιά ταξιδιωτών, οφείλουμε να στρέψουμε την προσοχή μας από τον κλάδο στον ταξιδιώτη. Από το πώς στο γιατί».

Η Catharina Fischer, Digital Marketing Strategist, σύμβουλος του δικτύου Tourismuszukunft, υποστήριξε ότι «το μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών διέρχεται συνεχείς αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Από τη μια πλευρά έχουμε τις διαρκείς μεταβολές στις ταξιδιωτικές ανάγκες και συμπεριφορές και από την άλλη τις κυρίαρχες παγκόσμιες ταξιδιωτικές πλατφόρμες και την αέναα εξελισσόμενη τεχνολογία. Αν εξακολουθήσουμε να συζητάμε απλώς για στρατηγικές μάρκετινγκ, θα παραβλέψουμε την ανάγκη να αναθεωρήσουμε και να αναμορφώσουμε τα επιχειρηματικά μοντέλα και τις οργανωτικές δομές».

Χ.Ψ.