Στην αλλαγή στρατηγικής που ακολουθεί η νέα διοίκηση της Έψα οφείλεται η αποχώρηση της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) από το μετοχικό σχήμα της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η διοίκηση της Αγριά Εμπορική είχε ενημερώσει την ΗΒΕ για την στρατηγική που επιτάσσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην Έψα και η οποία από την αρχή περιελάμβανε κατάργηση κωδικών, ανάμεσά τους και η Έψα Cola, αλλά και η Έψα Blood Orange. Η Αγριά Εμπορική προκύπτει ότι έχει οραματιστεί επιθετικό εμπορικό πλάνο για τους κωδικούς Έψα. Ιδίως στο κανάλι της Ho.Re.Ca., η Έψα προσανατολίζεται να προμηθεύσει τους συνεργάτες με ψυγεία και λοιπές παροχές.

Η νέα στρατηγική της Έψα και το επιθετικό πλάνο προώθησης και awareness

Στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, η Έψα ποντάρει στο rebranding που ολοκλήρωσε και στους νέους κωδικούς καινοτόμων συνταγών «αναψυκτικών με διαφορετικό ενδιαφέρον» που λάνσαρε (πορτοκάλι cola, yuzu cola, ροζ γκρέιπφρουτ με λεμόνι, πορτοκάλι με γιασεμί, λεμόνι με ιβίσκο), ξεφεύγοντας δηλαδή από την παραδοσιακή λογική του ταχυκίνητου αναψυκτικού: Προχωρά στην προώθηση πιο ακριβών κωδικών, διαφορετικής γευστικής εμπειρίας, οι οποίοι κρίνεται πως είναι ικανοί να προσθέσουν περισσότερη αξία στα αναψυκτικά Έψα. Άλλωστε, όπως πληροφορείται το FOODReporter, η απόφαση της διοίκησης της Έψα να διατηρήσει την πολιτική ανατιμήσεων στα αναψυκτικά της μέσα στο προηγούμενο δίμηνο επηρέασε σημαντικά τα μερίδιά της, με αποτέλεσμα να απωλέσει το μεγαλύτερο κομμάτι των κερδισμένων μεριδίων που είχε αποκομίσει στο προηγούμενο δωδεκάμηνο, όταν πωλούσε με προσφορές σε ανταγωνιστικές τιμές κάτω του κόστους σε παραδοσιακούς κωδικούς, όπως η πορτοκαλάδα και η λεμονάδα.

Πώς κατέληξαν τα συμφέροντα να είναι «αντικρουόμενα»

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τη συνεργασία ΗΒΕ και Έψα ήταν η προσπάθεια υψηλόβαθμων στελεχών της Αγριά Εμπορική για να παρουσιαστεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, το rebranding του κωδικολογίου με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων Έψα και το λανσάρισμα των νέων κωδικών κάτω από κοινή δήλωση όλων των μετόχων. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η διοίκηση της ΗΒΕ έκρινε ότι «υπάρχει πλέον αντικρουόμενο συμφέρον» στην υποστήριξη του νέου προωθητικού branding πλάνου της Έψα -πόσο μάλλον και με την εμφάνιση στελεχών της προς τα έξω για τη στήριξη του πλάνου- αλλά και αρκετά χρήματα που πρέπει να δαπανηθούν ως προς το awareness όλων των αλλαγών. Ο πρόεδρος της ΗΒΕ, Πέτρος Σεπετάς, δήλωσε, μετά την απόφαση της αποεπένδυσης: «Μετά την ανακοίνωση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματός μας, ύψους 100 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, αποφασίσαμε, μετά από δέκα χρόνια συμμετοχής μας, να αποεπενδύσουμε από την Έψα, κρίνοντας ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδυτές στο σχήμα αυτό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας σχεδιασμό για ανάπτυξη, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη θέση μας στην αγορά. Είμαστε η μεγαλύτερη εταιρεία εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία αναψυκτικών στη χώρα. Συνεχίζουμε να στοχεύουμε ακόμη πιο ψηλά πιστοί στις αξίες και τη στρατηγική μας».Ειδικά για το κομμάτι προώθησης στο ράφι του σούπερ μάρκετ, από πληροφορίες προκύπτει ότι η Έψα θα διεκδικήσει περισσότερο χώρο για τους νέους κωδικούς της, οπότε ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί. Η ΗΒΕ θα βρίσκεται πλέον από την πλευρά των ανταγωνιστών.

Κωνσταντίνος Βορίλας, Foodreporter