Aμφιλεγόμενες πρακτικές που εγείρουν ακόμα και ερωτήματα περί ενδεχόμενης απιστίας προς το δημόσιο ρίχνουν καταγγελίες που έχουν αποσταλεί στον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης, στο Υπουργείο Ναυτιλίας την Γενική Γραμματεία Λιμένων αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ.

Διερευνώνται περιπτώσεις κακοδιαχείρισης για τις διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένος Βόλου όπως και για τους Οργανισμούς Λιμένος Λαυρίου αλλά και Ηρακλείου.

Σε ότι αφορά τον Βόλο το σχήμα που κέρδισε τον διαγωνισμό για την διαχείριση του δημόσιου χώρου στάθμευσης του λιμανιού ιδιοκτησίας του ΟΛΒ στράφηκε νομικά εναντίον της διοίκησης του επειδή δεν του αποδόθηκε η διαχείριση με την δικαιολογία πως η προσφορά του ήταν πολύ χαμηλή και έτσι δεν θα είχε επαρκές κέρδος οπότε και ανέθεσε έτσι την διαχείριση στον δεύτερο επιλαχόντα. Η υπόθεση κατά πληροφορίες βρίσκεται στα δικαστήρια αλλά έχει αποσταλεί και στις αρμόδιες εποπτικές αρχές.

Μια διαφορετική περίπτωση είναι αυτή του Ηρακλείου όπου η διοίκηση και ο νικητής ενός διαγωνισμού διαχείρισης αποβλήτων φέρονται να πιέζουν εντονότατα για την άμεση υπογραφή σύμβασης παρά το γεγονός πως υπάρχει ένσταση και προσφυγή στη δικαιοσύνη από άλλον υποψήφιο που καταγγέλλει αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού η οποία και εκκρεμοδικεί.

Το «καμπανάκι» του ΤΑΙΠΕΔ χτύπησε μετά από αυτά αλλά και αλλά περιστατικά (υπενθυμίζεται πως στο Βόλο τρέχει ήδη διαδικασία ελέγχου των πεπραγμένων της προηγούμενης επίσης κομματικά επιλεγμένης διοίκησης η οποία απομακρύνθηκε –και αντικαταστάθηκε από νέα επίσης κομματικής επιλογής- εξαιτίας άλλων καταγγελιών) και ενώ οι δεσμεύσεις της χώρας προς του πιστωτές επιτάσσουν την άμεση έναρξη της διαδικασίας αξιοποίησης του μέσω υποπαραχωρήσεων.

Τα κρούσματα αυτά δεν θεωρούνται μεμονωμένα καθώς οι παροικούντες την λιμενική βιομηχανία αναφέρουν πως επανειλημμένα το ΤΑΙΠΕΔ , το οποίο ανέταξε έως το 2015 τα οικονομικά όλων των δέκα περιφερειακών λιμανιών (Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) έχει παρέμβει πολλάκις για να διορθώσει καταστάσεις.

Τώρα οι πιστωτές πιέζουν για την επιτάχυνση της αξιοποίησης του με πρώτα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Όμως έχουν καθυστερήσει και έχουν βγει εκτός χρονοδιαγράμματος οι σχετικές διαδικασίες. Κάποιοι αποδίδουν τις ευθύνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας που φέρεται να έχει ολιγωρήσει ενώπιον των σχετικών προθεσμιών. Άλλοι επιρρίπτουν ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ λέγοντας πως καθυστερεί την διαδικασία ώστε να αλλάξει κυβέρνηση και να μπορεί να προχωρήσει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση τους, όπως ήταν η αρχική πρόταση των συμβούλων του, και όχι σε υποπαραχωρήσεις όπως η κυβέρνηση έχει αποφασίσει.

Το μόνο σίγουρο είναι πως υπάρχει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον από ελληνικούς και ξένους ομίλους αλλά και αυξημένο πολιτικό ενδιαφέρον για διορισμούς και προσλήψεις τοπικών παραγόντων των εκάστοτε κυβερνώντων κομμάτων…

Αξίζει πιθανόν να αναφερθεί στο πως σοβαρά ζητήματα λέγεται πως έχουν προκύψει από σχετικό εσωτερικό έλεγχο που έχει γίνει και στην Ένωση Λιμένων Ελλάδος (για τα έτη 2011-2015), τον φορέα που μέλη του είναι όλα τα λιμάνια και εποπτεύει η Γενική Γραμματεία Λιμένων. Η τελευταία φαίνεται να απέχει από δραστικές κινήσεις απόδοσης ευθυνών παρά την προσπάθεια των δυο ιδιωτικοποιημένων λιμένων ΟΛΠ και ΟΛΘ να προχωρήσουν στην πλήρη εξυγίανση του αντιπροσωπευτικού φορέα, αναφέρουν οι πληροφορίες . Το ζήτημα φέρεται μάλιστα να έχει παραπεμφθεί από  εποπτική αρχή σε αρμόδιο εισαγγελέα.

Λ.Ε. με πληροφορίες από mononews.gr