Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτη Φάμελλου εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και περιορισμοί για την κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία (137 + 500 – 175 + 000) του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

Μερικά στοιχεία του έργου

Το τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας ξεκινά από τη χ.θ. 137 + 500, στα βορειοδυτικά της Καλαμπάκας, ως συνέχεια του προηγούμενου τμήματος Μακρυχώρι – Καλαμπάκα και ολοκληρώνεται στον ανισόπεδο κόμβο σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό, στην περιοχή του Κηπουριού.

Το νότιο υποτμήμα αφορά το μέρος του έργο από την Καλαμπάκα μέχρι το ύψος της Οξύνειας (χ.θ. 148+135) με μήκος 10,6 km περίπου, ενώ το βόρειο υποτμήμα αφορά στη συνέχεια του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την Εγνατία και έχει μήκος 33,3 km περίπου.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του νότιου υποτμήματος του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας συνοψίζονται ως εξής:

-Η χάραξη διαφοροποιείται σε μικρό μόνο βαθμό (σε σχέση με εκείνη που είχε αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά με την κ.υ.α. 147014/18.11.2005).

-Η διατομή του αυτοκινητοδρόμου αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ ο σχεδιασμός βασίζεται σε

ταχύτητα μελέτης 110 km/hr.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του βόρειου υποτμήματος του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας συνοψίζονται ως εξής:

– Η αρχή του τοποθετείται πριν τη διασταύρωση προς Οξύνεια και ταυτίζεται με το πέρας νότιου υποτμήματος, ενώ το πέρας είναι η συμβολή του με την Εγνατία, όπου προβλέπεται ανισόπεδος κόμβος στο ύψος του Κηπουριού.

-Η διατομή του αυτοκινητοδρόμου αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενώ ο σχεδιασμός βασίζεται σε ταχύτητα μελέτης 110 km/hr.

Στο βόρειο υποτμήμα περιλαμβάνονται:

– Τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (Οξύνειας, Αγιόφυλλου – Καρπερού και Εγνατίας).

– Παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι που αποκαθιστούν τη συνέχεια του τοπικού οδικού δικτύου.

– Δύο χώροι στάθμευσης.

– Μετωπικός Σταθμός Διοδίων

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας αποτελεί έργο παραχώρησης, που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και σχεδιάζεται, υλοποιείται, λειτουργεί και συντηρείται από την «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης», όπως προβλέπεται στη σύμβαση που κυρώθηκε με τον ν. 3597/2007 (Α΄ 168) και τροποποιήθηκε με τη συμφωνία που κυρώθηκε με τον ν. 4219/2013 (Α΄ 269).