Το πρόβλημα στην κατασκευή του νοτίου τμήματος του Ε65 είναι υπαρκτό, δεν φταίμε εμείς, φταίει η ΕΡΓΟΣΕ που έκανε τις σήραγγες, δεν γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθεί ο δρόμος, ούτε πόσο θα κοστίσει η ζημιά.

Αυτό είναι το γενικό συμπέρασμα από τις απαντήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα ερωτήματα που της έθεσε το thessaliaeconomy.gr σχετικά με την πορεία του έργου και τα σοβαρά εμπόδια που αιφνιδίως ενέσκηψαν στην κατασκευή του.

Ουσιαστικά το ζήτημα εστιάζεται στο νότιο τμήμα του έργου, στην περιοχή Διάκου – Λιανοκλαδίου, όπου η υφιστάμενη σιδηροδρομική σήραγγα, η οποία είχε κατασκευαστεί από την ΜΗΧΑΝΙΚΗ για λογαριασμό της κρατικής ΕΡΓΟΣΕ, δεν κρίνεται τεχνικά ασφαλής για να περάσει πάνω της ο Ε65 όπως προβλέπει η μελέτη.

Πότε το ανακάλυψε αυτό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ; «...στην πορεία κατασκευής του έργου», μας απαντά η εταιρεία σημειώνοντας ότι τον Ιούνιο του 2021 ενημέρωσε το Δημόσιο το οποίο μάλιστα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια, έδωσε εντολή να βρεθεί λύση. Από τότε όμως ο χρόνος τρέχει και λύση δεν βρέθηκε.

Εδώ που φτάσαμε, για να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο 20% του αυτοκινητόδρομου, δυο επιλογές υπάρχουν. Είτε η κατασκευή γεφύρωσης υπεράνω της σήραγγας, είτε η επανασχεδίαση του τμήματος και η παράκαμψη της περιοχής συνολικού μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων. 

Η όποια επιλογή θα επιφέρει καθυστέρηση στην παράδοση του έργου που μπορεί να φτάσει σε 18-24 μήνες, ενώ θα κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα πληρωθούν, βεβαίως, από τις τσέπες του Ελληνικού λαού.

Η μη έγκαιρη παράδοση του Ε65 θα επιβαρύνει περαιτέρω την ανάπτυξη των οικονομιών σε αρκετούς νομούς στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα, αλλά το χειρότερο είναι ότι θα στοιχίσει σε ανθρώπινες ζωές λόγω της ανεπάρκειας του υπάρχοντος οδικού δικτύου.

Δεν αποκλείεται μάλιστα, ανάλογα με τη λύση που θα επιλεγεί, να προκύψουν προβλήματα στην σιδηροδρομική γραμμή και νέα καθυστέρηση στην προσπάθεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βάλει στις ράγες το γρήγορο τρένο...

Ποιος ευθύνεται για όλα αυτά; Προφανώς η κρατική ΕΡΓΟΣΕ και το Ελληνικό δημόσιο που είχε την επίβλεψη της συγκεκριμένης σήραγγας την οποία κατασκεύασε η ΜΗΧΑΝΙΚΗ.

Οι ερωτήσεις προς την κατασκευάστρια

Το thessaliaeconomy.gr απευθύνθηκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τα εξής ερωτήματα:

-Πότε η εταιρεία σας ανακάλυψε το πρόβλημα με τις αντοχές των σιδηροδρομικών σηράγγων του ΟΣΕ; Δεν γνώριζε για την «αστοχία» όταν ανέλαβε τη σχετική εργολαβία;

-Άλλαξε κάτι σε ότι αφορά τους όρους υλοποίησης του έργου, σχετικά με τις σήραγγες, μετά την υπογραφή της σύμβασης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το Ελληνικό δημόσιο;  

-Στο επίμαχο τμήμα του υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομου θα χρειαστεί νέα μελέτη και νέα χάραξη. Μπορούμε να έχουμε μια εκτίμηση του κόστους που θα προκύψει;

-Πληροφορούμαστε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ζητήσει αποζημίωση, διότι η αστοχία κατασκευής στο νότιο τμήμα του Ε65 προκαλεί εμπόδια και θέτει εκτός προγράμματος την λειτουργία των σύγχρονων τρένων. Έχετε κάποιο σχόλιο;

-Πότε υπολογίζετε να παραδώσετε ολοκληρωμένο το νότιο τμήμα του Ε65;

Οι απαντήσεις

Το γραφείο Τύπου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μας απάντησε ως εξής:

"Κύριε Τόλη καλησπέρα σας και χρόνια πολλά σε εσάς και τους συνεργάτες σας.

Όπως γνωρίζετε, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ολοκληρώσει επιτυχώς σειρά σημαντικών για τη χώρα έργων – μεταξύ αυτών και Αυτοκινητοδρόμων – πάντοτε με συνέπεια ως προς τις υποχρεώσεις και συμβατικές δεσμεύσεις μας και πάντοτε με άριστη ποιότητα ως προς το παραγόμενο αποτέλεσμα.

Παραμείναμε, επίσης, συνεπείς σε όλη την περίοδο της κρίσης επενδύοντας στη χώρα και τις προοπτικές της, συμβάλλοντας στην οικονομία γενικότερα και ειδικότερα μέσω των Αυτοκινητοδρόμων, τόσο στην περαιτέρω ανάπτυξη των επιμέρους οικονομιών πολλών περιοχών της, όσο και στην ασφάλεια των μετακινήσεων.

Αναφορικά με τα ερωτήματα που θέσατε σας γνωρίζουμε τα εξής:

-        Το Έργο της κατασκευής του Νοτίου Τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε-65 υλοποιείται σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης που το διέπει και τον Εγκεκριμένο και Περιβαλλοντικά Αδειοδοτημένο Βασικό Σχεδιασμό.

-        Ο Παραχωρησιούχος και ο Κατασκευαστής του Έργου έχουν προβεί στο σύνολο των απαιτούμενων – σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης – ενεργειών για την υλοποίηση του Έργου το οποίο ήδη έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%.

-        Δεν υπάρχει καμία αστοχία σχεδιασμού ή κατασκευής στο Νότιο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Ε-65.

-        Στην πορεία κατασκευής του Έργου εντοπίστηκαν ζητήματα ως προς τα στοιχεία κατασκευής της προϋφισταμένης σιδηροδρομικής σήραγγας, η οποία δεν αποτελεί αντικείμενο του Έργου του Αυτοκινητοδρόμου. Τα ζητήματα διερευνήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

-        Ο Παραχωρησιούχος ενημερώθηκε για τα αποτελέσματα και τη διαπίστωση ύπαρξης προβλήματος «αστοχίας» του σιδηροδρομικού έργου τον Ιούνιο του 2021.

-        Παράλληλα εντάλθηκε από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου η διερεύνηση εναλλακτικής λύσης και η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών.

-       Επί των ανωτέρω αναμένονται οι οριστικές Αποφάσεις του Κυρίου του Έργου.

Οι υπόλοιπες πληροφορίες που αναφέρετε, δεν αφορούν στην εταιρεία μας και ως εκ τούτου δεν θα μπορούσαν να γίνουν αντικείμενο σχολιασμού μας.

Με εκτίμηση,

Γραφείο Τύπου

Όμιλος Εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ"

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr