Μετά από πολλές περιπέτειες το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία - Ξυνιάδα, 32,5 χλμ.) βρίσκεται πλέον κοντά στην ολοκλήρωση, με την παράδοσή του να τοποθετείται έως το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, που είναι ο παραχωρησιούχος στο συγκεκριμένο τμήμα, η κατασκευή του έργου βρίσκεται πλέον στο 98%, με τη μεγαλύτερη πρόοδο να έχει συντελεστεί στις σήραγγες (99,9%) και τις γέφυρες και τα άλλα τεχνικά έργα (99,3%) και τη μικρότερη στα ασφαλτικά των οδοστρωμάτων (88,9%).

Το τμήμα περιλαμβάνει μια αμφίπλευρη σήραγγα, 9 γέφυρες (οι έξι άνω των 50 μέτρων), 3 ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας), έναν μετωπικό σταθμό διοδίων και ένα κέντρο ελέγχου και συντήρησης. Το τμήμα περιλαμβανόταν στην κατασκευή του Ε65 (Λαμία - Εγνατία), για τον οποίο υπεγράφη σύμβαση παραχώρησης το 2007. Ομως το 2011 τα έργα σταμάτησαν, ενώ η πρόοδός τους βρισκόταν στο 30% και τελικώς το 2013 το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα (όπως και το τμήμα Τρικάλων - Εγνατίας) αφαιρέθηκε από το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου.

Το έργο ανατέθηκε απευθείας το 2018 στην ίδια κοινοπραξία (υπήρχε ανάλογη πρόβλεψη στην αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του 2013), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2021. Το καλοκαίρι του 2021 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χλμ. (από κόμβο Λαμίας έως κόμβο Καρπενησίου).

Αργότερα, από δημοσίευμα του thessaliaeconomy.gr, έγινε γνωστό ότι ανέκυψε σοβαρό πρόβλημα με την στατικότητα της σιδηροδρομικής σήραγγας Όθρυος πάνω από την οποία επρόκειτο να περάσει ο αυτοκινητόδρομος. Το έργο πήγε δυο χρόνια πίσω και το κόστος εκτινάχτηκε καθώς το Δημόσιο επέλεξε να εγκρίνει την αλλαγή χάραξης στο συγκεκριμένο σημείο.

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr