Ενδιαφέρον δύο τουλάχιστον νέων εταιρειών χαμηλού κόστους, που έχουν ήδη κάνει ωστόσο τις πρώτες τους επιλογές τα δύο με τρία τελευταία χρόνια στα αεροδρόμια «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Μακεδονία», βλέποντας μάλιστα θετική ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό και τους ξένους επισκέπτες στην Ελλάδα, εκδηλώνεται για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκπρόσωποι της μίας τουλάχιστον εταιρείας, ήρθαν σε επικοινωνία με ευρωπαϊκά τουριστικά γραφεία, που δραστηριοποιούνται και στη χώρα μας, αλλά και μεγάλους tour operators, που έχουν την Ελλάδα στον προγραμματισμό τους, προκειμένου να εξάγουν τις πρώτες συζητήσεις και συμπεράσματα, ενώ σε άλλη μία περίπτωση, έγινε προσέγγιση τόσο στελεχών που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, όσο και ανθρώπων που εργάζονται στο κομμάτι του τουρισμού στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Για ευνόητους λόγους ωστόσο, καθώς η κάθε συζήτηση είναι σε πρώιμο στάδιο, δεν δημοσιοποιείται σε επίσημη βάση, κάτι συγκεκριμένο.

Την ίδια ώρα, μια είδηση που δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστή, παρόλο που αφορά και το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, είναι ότι με στόχο την καλύτερη και επωφελέστερη λύση, για το δημόσιο συμφέρον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χ. Σπίρτζης, υπέγραψε σχετικά πρόσφατα, απόφαση, με την οποία “ανοίγει” ο δρόμος, για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, που παραμένουν υπό τη διοίκηση της ΥΠΑ, μεταξύ των οποίων και αυτό της Ν. Αγχιάλου και πέραν αυτών δηλαδή, που διαχειρίζεται η κοινοπραξία της Fraport, μετά τη σύμβαση παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται, ότι τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, προτού τα περιφερειακά αεροδρόμια παραχωρηθούν στη δικαιοδοσία της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, ή όπως κοινά αναφέρεται, το “υπερταμείο”, είχαν προχωρήσει σε μελέτη αξιολόγησης των 23 αεροδρομίων. Από την πλευρά της η ΕΕΣΥΠ ήδη έχει προχωρήσει σε πρώτες διερευνητικές κινήσεις. Παρά το γεγονός, ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον κρίνεται μικρό για τα 23 αεροδρόμια, η Fraport είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτησή τους.

Το κείμενο της απόφασης

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ την 25η Οκτωβρίου, “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και συγκεκριμένα των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου”.

“Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους”, σημειώνεται, ενώ “στο πλαίσιο της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”.

Επισημαίνεται δε, ότι “η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα”.

Επιπλέον, “στο πλαίσιο της διερεύνησης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των είκοσι τριών (23) αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με μέριμνα της Υ.Π.Α., η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) μπορεί να υποβοηθηθεί από Σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό Σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο”.

Μαγνησία (Η.Κ.)