Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να παραδοθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. 

Ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι στο σύνολό του το νότιο τμήμα να λειτουργήσει στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αφού ολοκληρώθηκε η διαιτησία για το “προβληματικό” τμήμα των 4χλμ πριν την σήραγγα Όθρυος.

Πρόκειται για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65. Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης.

Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων με την πρόοδο να είναι στο 99,5%.

Εφόσον αυτό γίνει εφικτό, τότε στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα λειτουργήσει ο Ε65 από την Λαμία (περιοχή Ανθήλης) μέχρι την Καλαμπάκα με ένα μήκος 135χλμ. Πρακτικά η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 3 ώρες ενώ κατά περίπου 30 λεπτά θα μειωθεί η απόσταση Λαμία-Τρίκαλα.

Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις η απόσταση Λαμία-Τρίκαλα με την ολοκλήρωση του έργου θα γίνεται σε κάτι περισσότερο από 1 ώρα ενώ σε περίπου 45-50 λεπτά θα φτάνουμε στην Καρδίτσα.

Να θυμίσουμε πως τα έργα και στο νότιο και στο βόρειο τμήμα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κεντρική Οδός Α.Ε. αμφότερες μέλη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η χρηματοδότηση των έργων στο νότιο τμήμα καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από το lamianow.gr)