Μεγάλο πακέτο νέων έργων προς δημοπράτηση, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ. ευρώ, προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες της αγοράς.

Ειδικότερα, πρόκειται για 4 νέους διαγωνισμούς που όμως θα προχωρήσουν με τον παραδοσιακό τρόπο των δημόσιων έργων και όχι με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχουν υιοθετήσει η ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το έτερο mega «πακέτο» των 6 εργολαβιών (διασυνδέσεις λιμένων με το βασικό δίκτυο), ύψους 3,4 δισ. ευρώ.

Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων για να «καλύψει» το υφιστάμενο δίκτυο.

Τα 4 έργα είναι η β’ φάση αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας, το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, το τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (υποδομή, επιδομή κ.α., χωρίς ηλεκτροκίνηση), και το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (ηλεκτροκίνηση).

Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα βρίσκεται σε πορεία επαναδημοπράτησης. Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ υπολογίζεται σε πάνω από 54 εκατ. ευρώ και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσαλίας, δηλαδή την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα.

Μάλιστα, οι εισηγήσεις για αυτά τα 4 σιδηροδρομικά projects έχουν σταλεί στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή προς τελική έγκριση, κάτι που αναμένεται να γίνει άμεσα καθώς στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι αυτοί οι διαγωνισμοί να «βγούνε» εντός Αυγούστου. Σημειώνεται, όπως έχει αναφέρει το insider, ότι μέσα στον Αύγουστο αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης και για το πακέτο έργων με τον ανταγωνιστικό διάλογο, αλλά όχι μαζικά, καθώς οι διαγωνισμοί θα «βγαίνουν στον αέρα» σταδιακά.

Να σημειώσουμε ότι μόλις προ ημερών το insider αποκάλυψε την ένταξη του έργου ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας («ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΜΕΤΡΟ - Β΄ ΦΑΣΗ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ») στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ (ΕΤΠΑ)», κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (45,5 εκατ. ευρώ).

Οσον αφορά στο Ροδοδάφνη-Ρίο, πρόκειται για ένα έργο που παλιότερα είχε εκτιμηθεί σε περίπου 130 εκατ. ευρώ κόστος, έχει συνολικό μήκους 32 χλμ. και περιλαμβάνει επιδομή (δηλαδή γραμμές), ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS και τους σταθμούς. Στο παρόν περιλαμβάνονται: Εργασίες Επιδομής (σκυρογραμμή), η κατασκευή 8 σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτικων), εργασίες Σηματοδότησης – Τηλεπικοινωνιών, η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ταχύτητα μελέτης 200 χλμ./ώρα, ηλεκτροκίνηση κ.α.

Τέλος, σε σχέση με το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό περίπου 86 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που ακυρώθηκε πρόσφατα, όπως είχε αποκαλύψει το insider, και οδεύει προς επαναδημοπράτηση. Τα έργα έχουν μήκος σχεδόν 71 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, όλες δηλαδή τις απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Γιώργος Παπακωνσταντίνου insider.gr)