H Ιντρακάτ, η μονάδα παραγωγής της οποίας εδρεύει στη Λάρισα, θα αναλάβει με τις μπουλντόζες της το γκρέμισμα των κτιρίων στο Ελληνικό για την έναρξη των εργασιών της εμβληματικής επένδυσης.

Έτσι λοιπόν, το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουνίου, αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατεδάφισης των περίπου 450 κατασκευών στην έκταση του παλιού αεροδρομίου μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης από το Αυτοτελές Γραφείο Ελληνικού του υπουργείου Οικονομικών.

Οι θετικές εξελίξεις στο θέμα των πρώτων εργασιών έρχονται, όμως, σε μια περίοδο που η πανδημία, με τις γνωστές επιπτώσεις στον τουρισμό, δημιουργεί αμφιβολίες για τον ευρύτερο σχεδιασμό του έργου. Ταυτόχρονα παραμένουν οι δικαστικές εκκρεμότητες για την άδεια καζίνο στο χώρο του Ελληνικού, καθώς η αμερικανική Hard Rock εμφανίζεται αποφασισμένη να συνεχίσει τις προσφυγές. Πρόσφατα κατέθεσε την κύρια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ενώ έχει απειλήσει και με προσφυγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αν και μέχρι σήμερα έχει χάσει τις πρώτες δικαστικές μάχες.

Για να προχωρήσουν οι κατεδαφίσεις, η κυβέρνηση προχώρησε πριν από λίγες εβδομάδες σε νομοθετική ρύθμιση για τη νομιμοποίηση όλων των κτιριακών και άλλων εγκαταστάσεων στο Ελληνικό. Έτσι, δεν θα έμπλεκαν οι εργασίες με την πολύπλοκη νομοθεσία περί αυθαιρέτων κτισμάτων.

Προηγήθηκαν και θετικές γνωμοδοτήσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) και του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Αφορούν περίπου 450 κτίρια (958 κτιριακοί όγκοι) και κυρίως κατασκευές που συνδέονται με το πρώην αεροδρόμιο στο Ελληνικό.

Η διοίκηση της Lamda Development, που σήμερα καλείται να διαχειριστεί και τις επιπτώσεις της πανδημίας στα τρία εμπορικά κέντρα που διαχειρίζεται, είχε παρουσιάσει αναλυτικό σχέδιο για το Ελληνικό στα τέλη του προηγούμενου έτους όταν και άντλησε περί τα 650 εκατ. ευρώ από το Χρηματιστήριο και σημαντικά πρόσθετα κεφάλαια από τις τράπεζες για να προχωρήσει την επένδυση.

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr