Διακεκριμένοι ξένοι επαγγελματίες από τον χώρο του κινηματογράφου, που έχουν για αποστολή τους να «κυνηγούν» τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο ταιριαστές ως προς τις απαιτήσεις των παραγωγών που εκπροσωπούν, βρέθηκαν τις προηγούμενες μέρες στην Ελλάδα. Συμμετείχαν σε εργαστήριο που διοργάνωσε το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, αλλά και ξεναγήθηκαν σε μέρη όπως τα δικά μας Μετέωρα, το Σαρακήνικο, το φαράγγι του Βίκου και η Σαντορίνη.

Φέτος το καλοκαίρι μια σειρά ταινιών γυρίζονται στην Ελλάδα, σε διαφορετικές τοποθεσίες, από τα βουνά της Ηπείρου μέχρι τα νησιά και το αστικό κέντρο των πόλεων. 

Το σύστημα cash rebate του ΕΚΟΜΕ φαίνεται πλέον ικανό να προσελκύσει με τα κίνητρα που προσφέρει τα ξένα πρότζεκτ, όλων των μεγεθών και των εθνικοτήτων. Κατά δεύτερον όμως και οι location managers, οι άνθρωποι δηλαδή που έχουν για αποστολή τους να «κυνηγούν» τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο ταιριαστές ως προς τις απαιτήσεις των παραγωγών που εκπροσωπούν. Πριν από μερικές μέρες ολοκληρώθηκε με επιτυχία το σχετικό εργαστήριο που διοργάνωσε το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με καλεσμένους διακεκριμένους ξένους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι μίλησαν για τη δουλειά τους και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν (και από αέρος) σε διάφορες «κινηματογραφικές» τοποθεσίες της χώρας μας μεταξύ των οποίων και τα Μετέωρα όπου εντυπωσιάστηκαν από το τοπίο.

«Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το κομμάτι του location management/ scouting είναι μείζονος σημασίας για την προσέλκυση ξένων παραγωγών. Αυτοί οι άνθρωποι-κλειδιά είναι από τους πρώτους που αναζητούν τοποθεσίες σε ξένους προορισμούς για κάθε σενάριο· σε μεγάλο βαθμό είναι και εκείνοι που αποφασίζουν αν θα προτιμηθεί κάποια χώρα έναντι μιας άλλης. Η δουλειά τους, εκτός από τα ίδια τα μέρη, είναι να ερευνήσουν σχετικά με τα κίνητρα, τις υποδομές, τους φορείς αδειοδότησης κ.ο.κ. Είναι οι πρώτοι που φτάνουν και οι τελευταίοι που φεύγουν από έναν τόπο γυρίσματος», εξηγεί στην εφημερίδα Καθημερινή η διευθύντρια του Film Commission, Βένια Βέργου.

Προσθέτει ακόμα πως έχει μεγάλη σημασία να καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε όλο και περισσότερους Έλληνες στον συγκεκριμένο τομέα, ώστε αυτοί να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στους ενδιαφερόμενους και ταυτόχρονα να «διαφημίζουν» με τη δουλειά τους τη χώρα. Το πρώτο δείγμα πάντως από το φετινό καλοκαίρι των πολλών γυρισμάτων ήταν εξαιρετικά θετικό, με τους ντόπιους location managers να αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις στους ξένους συναδέλφους τους.

«Για αυτόν τον λόγο οργανώσαμε και το ταξίδι εξοικείωσης, ώστε Ελληνες και ξένοι να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους και οι τελευταίοι να έχουν την ευκαιρία να δουν τοποθεσίες που πιθανώς να τους ενδιαφέρουν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως το “κυνήγι” του κατάλληλου μέρους ξεκινάει πολλές φορές ολόκληρα χρόνια πριν από την έναρξη μιας παραγωγής. Παράδειγμα αποτελεί το “Trip to Greece” που κυκλοφόρησε πέρυσι και είχε γυρίσματα σε πάρα πολλά μέρη, αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ., απαιτούσε δηλαδή μια μακρά και αρκετά περίπλοκη διαδικασία προετοιμασίας».

Z.H. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Καθημερινή)

* φωτό αρχείου