Το καλοκαίρι, με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, αναμένεται να περάσει στη τελική του φάση ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (ΟΛΒ Α.Ε.).

Ως γνωστόν το θεσσαλικό λιμάνι, παρά τον μικρό τζίρο των 5,2 εκ ευρώ, έχει προσελκύσει διεκδικητές από τη Μάλτα, τη Βουλγαρία, τον Περσικό Κόλπο και, βέβαια, την Ελλάδα. 

Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον οφείλεται στον κομβικό του ρόλο για τις θαλάσσιες μεταφορές της Ελλάδας αλλά και μέρους της Βαλκανικής Χερσονήσου, λόγω της γεωγραφικής θέσης του και της γειτνίασής του με υπάρχουσες αλλά και αναπτυσσόμενες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.

Διεκδικητές είναι: Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, η πλειοψηφία του οποίου ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Ιβάν Σαββίδη. Η λειτουργία του Βόλου ως πύλη προς τα Βαλκάνια είναι αυτή που έχει προσελκύσει τη βουλγαρική Advance Properties, συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Domuschiev, με επενδύσεις σε 107 θυγατρικές και τέσσερις συνδεδεμένες εταιρείες σε 26 χώρες και δραστηριότητες σε φαρμακευτικά, ναυτιλία (Navibulgar), διαχείριση λιμένων (δύο τερματικοί σταθμοί λιμένων στο Μπουργκάς) αλλά και ακίνητα και media. 

Στον αγώνα διεκδίκησης για το λιμάνι του Βόλου συμμετέχει και η καταριανή Qterminals, που αποτελεί κρατικό βραχίονα διευκόλυνσης των εισαγωγών και εξαγωγών του Κατάρ. Στην αγορά συνδέουν τη συμμετοχή της και με την προοπτική ανάπτυξης τερματικού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Βόλο. 

Αλλη μία ξένη εταιρεία στον διαγωνισμό είναι η εδρεύουσα στη Μάλτα Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Hili, η οποία εκμεταλλεύεται μεσαίου μεγέθους λιμάνια (Αλβανία, Λετονία, Ιταλία) και έχει και ναυτιλιακές δραστηριότητες και logistics. 

Στους παραπάνω τέσσερις ομίλους αντιπαρατίθενται τέσσερα σχήματα ελληνικού ενδιαφέροντος: η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μια κοινοπραξία θυγατρικών της Goldair, κοινοπραξία των Intrakat και TΕΚΑΛ, και κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος. Πρόκειται για βιομηχανία συμφερόντων της οικογένειας Μάνεση, η οποία λειτουργεί χαλυβουργία στο Βελεστίνο και χρησιμοποιεί το λιμάνι τόσο για την εισαγωγή πρώτης ύλης (scrap) όσο και για εξαγωγές χάλυβα.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr