Υπεγράφη (επιτέλους) την Τετάρτη η σύμβαση του έργου που αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, και ETCS LEVEL 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου – ΒΙΠΕ – Σιδηροδρομικός Σταθμός  Βόλου. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 82,89 εκατ.€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνησης το 2025.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020,  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και  σηματοδότησης με  ETCS στη γραμμή Λάρισα – Βόλος που προβλέπει το έργο,  αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η ηλεκτροκίνητη διασύνδεση του τμήματος με τον ήδη ηλεκτροκινούμενο άξονα ΠΑΘΕ/Π, εξυπηρετώντας τον στόχο της ΕΡΓΟΣΕ για διαλειτουργικότητα των έργων που διαχειρίζεται, τα οποία έχουν ως τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση συνολικά του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην :

Στην κατασκευή νέας παραλλαγής μονής Σ.Γ. κανονικού εύρους στο τμήμα από τη Χ.Θ. 49+184 (πριν από την είσοδο του Σ.Σ. Λατομείου) έως τη Χ.Θ. 59+677 (είσοδος Σ.Σ. Βόλου) προς αντικατάσταση της υπάρχουσας μη λειτουργούσας μετρικής γραμμής στο ίδιο τμήμα.

Στην πλήρη κατασκευή του Συστήματος Ηλεκτροκίνησης που περιλαμβάνει: την Εναέρια Γραμμή Επαφής τύπου trolley για 25 kV, 50 Hz, τον Υ/Σ ισχύος έλξης Ριζόμυλου, το σύστημα Τηλεδιοίκησης – Τηλε-ελέγχου της ηλεκτροκίνησης (SCADA) και την ένταξή του στο υφιστάμενο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης.

Στην κατασκευή σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, baseline  3.

Στην κατασκευή της δομημένης καλωδίωσης για την κάλυψη των τηλεπικοινωνιακών αναγκών κατά τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.

Στην ανακαίνιση – τακτοποίηση μέρους των γραμμών και αλλαγών στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου και Βελεστίνου.

Στην ανακαίνιση κτιρίων στους Σ.Στ. Χάλκης, Μελίας, Κυψέλης, Αρμενίου, Βελεστίνου, Λατομείου και Βόλου για την κατασκευή τεχνικών δωματίων.

Στην κατασκευή νέας στάσης για επιβατική χρήση στη περιοχή της ΒΙΠΕ από τη Χ.Θ. 54+480 έως τη Χ.Θ. 54+600 της νέας παραλλαγής, για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων της ΒΙΠΕ.

Στις φυτοτεχνικές εργασίες στη νέα παραλλαγή της ΣΓ από Σ.Σ. Λατομείου έως Σ.Σ. Βόλου.

Η υπογραφή της σύμβασης, είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για την υλοποίηση του έργου, όπως συμβαίνει σε μια σειρά σημαντικών project που περνούν από τον σχεδιασμό και τη διαγωνιστική διαδικασία, στην κατασκευαστική φάση.

Ο Περιφερειάρχης

Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός «το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα.

Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.

Χρηματοδότηση των έργων προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 αλλά θα ολοκληρωθούν ως έργα-γέφυρες με το ΕΣΠΑ 2021-2027».

Η ΕΡΓΟΣΕ

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά:

«Η αποστολή όλων μας στην ΕΡΓΟΣΕ, σε συντονισμό και συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στην επόμενη ημέρα, αυτή του εκσυγχρονισμού και της αξιοπιστίας.

Οπότε, είναι μεγάλη μας χαρά, όταν, από το στάδιο της προσεκτικής και ενδελεχούς προετοιμασίας από πλευράς μας, έργα τόσο μεγάλης σημασίας περνούν στη φάση της υλοποίησης.

Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας-Βόλου και η διασύνδεσή της με το υπόλοιπο ηλεκτροκινούμενο δίκτυο αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας».

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr