Πτώση έως και 90% κατέγραψαν οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών κατά τη διάρκεια του lockdown. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς «η αγορά HORECA ήταν... νεκρή και ο όποιος τζίρος έγινε, ήταν αποτέλεσμα των καναλιών λιανικής στα supermarket και λιγότερο στις κάβες. Ούτε ήταν αρκετές οι πωλήσεις στα supermarket να αντιστρέψουν την κακή εικόνα των πωλήσεων από το lockdown στην εστίαση».

Η μείωση της κατανάλωσης μετά την σταδιακή άρση των μέτρων έχει αγγίξει το 60%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς ποτού, υπάρχουν τρία σενάρια για την πορεία των πωλήσεων έως τον Αύγουστο του 2020.

Πιο συγκεκριμένα, συγκριτικά με την περυσινή περίοδο αναμένεται μείωση: • 30% • 40% • 50%. Όπως εκτιμούν το ύψος της μείωσης των πωλήσεων ποτών εξαρτάται από μία σειρά παραγόντων και κυρίως θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τον αριθμό των τουριστών, που θα έρθουν στην Ελλάδα. «Οι τουρίστες, που επισκέπτονταν τα ξενοδοχεία και τα νησιά της χώρας μας, ήταν πολύ καλή πηγή για τις πωλήσεις μας τα προηγούμενα καλοκαίρια», αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος γνωστής εταιρείας, που δραστηριοποιείται στον χώρο του ποτού και προσθέτει πως «αν δεν έρθουν πολλοί τουρίστες τότε θα μιλάμε για μεγάλη μείωση των πωλήσεων».

Σε ό,τι αφορά στην μη παροχή ποτών στις παραλίες, παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως πρόκειται για ένα μέτρο, το οποίο δύσκολα θα εφαρμοστεί.

Τα στελέχη της αγοράς αναμένουν χαμηλές πτήσεις στις πωλήσεις, που θα πραγματοποιηθούν μέσω των μπαρ και των εστιατορίων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, λόγω των μέτρων, που έχουν ληφθεί κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, τα καταστήματα θα εξυπηρετούν πολύ λιγότερους καταναλωτές, ενώ αρκετά μικρά σημεία πώλησης ίσως να μην υπάρχουν, καθώς δεν θα ανοίξουν όλα τα εστιατόρια και μπαρ.

Δεν δίνεται πίστωση

Στις περισσότερες περιπτώσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν δίνεται πίστωση στους χονδρέμπορους. «Πριν την κρίση, αν υπήρχε μεγάλος όγκος πωλήσεων και εμπιστοσύνη, δίνονταν πιστώσεις», αναφέρει στέλεχος της αγοράς και προσθέτει πως «σε αυτούς τους χονδρέμπορους συνεχίζεται να δίνεται, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις οι αγορές γίνονται... cash.»

Η Καρούλιας

Εμμένει στην ουσιαστική συνεργασία με τους συνεργάτες της η Β.Σ. Καρούλιας, με σκοπό την από κοινού ανάπτυξη και σχεδιασμό της εμπορικής πολιτικής, με τον Χρήστο Αργυρού, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Β.Σ. Καρούλιας, να τονίζει ότι, «στην πρωτοφανή κατάσταση, που όλοι έχουμε κληθεί να αντιμετωπίσουμε, δείξαμε και συνεχίζουμε να δείχνουμε ψυχραιμία και προσαρμοστικότητα, προσοχή και υπευθυνότητα.

Σχεδιάσαμε εκ νέου την εμπορική και πιστωτική πολιτική μας, έτσι ώστε να προσαρμοστούμε στα νέα ζητούμενα της ελληνικής αγοράς και αυξάνουμε σημαντικά -σε αντίθεση με άλλους- την διαφημιστική επένδυση μας στην αγορά της εστίασης, για να μπορέσουμε να στηρίξουμε με αυτό τον τρόπο τόσο τα μαγαζιά, όσο και το χονδρεμπόριο».

Ο κ. Αργυρού υπογραμμίζει ότι η εταιρεία προσπαθεί να διατηρήσει την ισορροπία μεταξύ των καναλιών, συνεχίζοντας τις συνεργασίες της, έχοντας την προσοχή της συνεχώς σε νέες κινήσεις, που πρέπει να γίνουν, για την στήριξη της εστίασης.

Στέλλα Αυγουστάκη, Νικόλας Ταμπακόπουλος FnB