Καταφύγιο στις σοκολάτες βρήκαν οι Έλληνες καταναλωτές κατά τη διάρκεια των lockdowns καθώς το 2020 κατανάλωσαν 8,665 εκατ. κιλά σοκολάτας έναντι 7,361 εκατ. κιλών το 2019, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξεως του 17,7% σύμφωνα με τα στοιχεία καταμέτρησης της εγχώριας αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου της IRI. Αντίστοιχη άνοδο εμφάνισαν και οι πωλήσεις σε αξία, οι οποίες ξεπέρασαν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ καθώς ανήλθαν στα 103,266 εκατ. ευρώ έναντι 90,589 εκατ. ευρώ το 2019 και ενισχύθηκαν κατά 14%.

Δυναμική ανάπτυξη εμφάνισαν και οι σοκολάτες ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίες την περσινή χρονιά ενισχύθηκαν κατά 21,26% σε όγκο και κατά 19,4%, ωστόσο καταλαμβάνουν ένα μικρό μερίδιο σε ό,τι αφορά το σύνολο της κατηγορίας. Αυτό σημαίνει ότι οι branded σοκολάτες κυριαρχούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών κατέχοντας τη μερίδα του λέοντος.

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης έτρεξαν και οι εποχικές σοκολάτες, οι οποίες είναι διαθέσιμες κυρίως στα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της γιορτινής περιόδου των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, οι συνολικές πωλήσεις σοκολάτας σε όγκο υποχώρησαν οριακά έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, ωστόσο σε αξία ενισχύθηκαν κατά +1,8%, γεγονός που αποδίδεται είτε σε αύξηση των τιμών είτε σε μείωση της έντασης των προωθητικών ενεργειών.

Ματίνα Χαρκοφτάκη Foodreporter