Την «Συμφωνία Αλήθειας» της ΝΔ παρουσίασε αντιπροσωπεία αντιπροσωπεία της ΝΟΔΕ Καρδίτσας με επικεφαλής τον πρόεδρο Λάμπρο Τσιούκη και τα μέλη της ΝΟ.Δ.Ε, Κων/νο Γώγο, Αριστοτέλη Σπάνια, Γιώργο Ελευθερίου και Μαρία Κατσιφού, στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Καρδίτσας σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΕΒΕ Καρδίτσας.

Υπήρξε ανταλλαγή απόψεων και εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών για τα προβλήματα που βιώνουν οι επιχειρηματίες και οι έμποροι του Νομού Καρδίτσας, τόσο σε τοπικό, όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο. Αναφέρθηκαν όλες εκείνες οι παθογένειες που κάνουν το «επιχειρείν» στην χώρα μας να αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση, καθώς η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει επαφή με την Ελληνική πραγματικότητα και προσπαθεί με κάθε μέσο, να ισοπεδώσει την ιδιωτική πρωτοβουλία και την ελεύθερη οικονομία. Στόχος της επίσκεψης ήταν να αναδειχθούν αυτούσιες οι θέσεις και οι προτάσεις του Επιμελητηρίου, τις οποίες καταθέσαμε στην Κεντρική Διοίκηση του κόμματος μας για να επεξεργαστούν.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ορισμένες από αυτές παρακάτω:

1.ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ

Επαναφορά της ευεργετικής διάταξης για την ρύθμιση των οφειλών των επιχειρήσεων σε Ασφαλιστικά Ταμεία και την Εφορία. Δικαίωμα σε όσους έχουν εκπέσει της ρύθμισης να επανέλθουν σε αυτή.

2.ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ

Να ψηφισθεί νέος Νόμος για την προστασία των δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως και των συγγενών δικαιωμάτων, αντικαθιστώντας τον Νόμο 2121/93 , που δημιούργησε πλήθος προβλημάτων στις επιχειρήσεις και οδήγησε πλήθος συναδέλφων μας στα δικαστήρια. Είναι καιρός να δημιουργηθεί ένα λογικό κοστολόγιο, που θα λαμβάνει υπόψη αντικειμενικά κριτήρια (όπως π.χ. έδρα της επιχείρησης , τζίρος) και φυσικά να εισακουσθούν οι προτάσεις των Επιμελητηρίων στο θέμα αυτό.

3.ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ

Να καθιερωθούν ενιαία δημοτικά τέλη σε όλη την επικράτεια, για να αποφευχθούν στρεβλώσεις που παρατηρούνται σήμερα από Δήμο σε Δήμο. Να καθιερωθούν ειδικές κατηγορίες δημοτικών τελών για τις επιχειρήσεις (βιοτεχνικές ή εμπορικές) που καταλαμβάνουν μεν μεγάλη έκταση, παράγουν όμως ελάχιστα απορρίμματα.

4.ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ

Να δοθεί η δυνατότητα ακατάσχετου λογαριασμού σε όλες τις επιχειρήσεις. Οι λογαριασμοί αποτελούν εργαλεία για τους επιχειρηματίες , αφού μέσω αυτών κάνουν τις πληρωμές τους σε προμηθευτές ή εργαζόμενους. Πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα λοιπόν να μπορούν να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες μέσω των λογαριασμών τους , ακόμη και αν έχουν χρέη στην εφορία ή σε ασφαλιστικά ταμεία. Να παρακρατείται από τα χρήματα του δηλωθέντος ακατάσχετου λογαριασμού ποσοστό για τις οφειλές των επιχειρηματιών, έως την οριστική εξόφληση.

5.ΑΛΛΑΓΗ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

Να αλλάξει ο Πτωχευτικός Κώδικας και ειδικά στα σημεία που αφορούν στην «θεραπεία» του πτωχού. Να δίνεται δεύτερη ευκαιρία στον έμπορο που έχει πτωχεύσει χωρίς δόλο.

6.ΡΟΛΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ

Τα Επιμελητήρια έχουν προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια πολλά στην ανάπτυξη της Χώρας, τις περισσότερες φορές δρώντας με δικής τους πρωτοβουλία αφουγκραζόμενα τις ανάγκες των επιχειρηματιών, χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

Τα Επιμελητήρια από την ίδρυσή τους αποτελούν το μόνο θεσμοθετημένο Σύμβουλο του Κράτους σε θέματα ανάπτυξης της Επιχειρηματικότητας. Στα Επιμελητήρια υπηρετούν Μόνιμοι δημόσιοι Υπάλληλοι , υψηλών προσόντων με γνώση των αντικειμένων και ικανοί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Η θεσμοθέτηση του Γ.Ε.ΜΗ, αλλά και η επιτυχημένη υλοποίηση του αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της τεχνογνωσίας και της αποτελεσματικότητας των στελεχών των Επιμελητηρίων.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η πολιτεία θα συνεχίσει να εμπιστεύεται τα Επιμελητήρια, το οποία μπορούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο:

Α) Στην τήρηση του Γ.Ε.ΜΗ και της υπηρεσίας μιας στάσης αλλά και στην εξέλιξή του, σε επιχειρηματικό εργαλείο

Β) Στην περαιτέρω απλοποίηση έναρξης επιχείρησης

Α) Στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων

Β) Στην πιστοποίηση των επαγγελμάτων με τον Διεπιμελητηριακό Φορέα Πιστοποίηση (ΔΙΦΟΠ)

Γ) Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων με συμμετοχή σε εκθέσεις – επιχειρηματικές αποστολές, την εξεύρεση αγορών σε συνεργασία με τα γραφεία ΟΕΥ, το e-επιχειρείν.

Δ) Στην εκπόνηση μελετών

Ε) Στην εξωδικαστική επίλυση εμπορικών διαφορών των μελλών του

ΣΤ) στη πληροφόρηση- ενημέρωση.

Ως και σε κάθε άλλη αρμοδιότητα τους ανατεθεί.

7.ΒΙ.ΠΕ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μια σοβαρή προσπάθεια ξεκίνησε το 2007 με τα εγκαίνια της ΒΙ.ΠΕ του Νομού μας, η οποία σε συνδυασμό με τον τότε Αναπτυξιακό Νόμο δημιούργησαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για νέες επενδύσεις , αλλά και για επεκτάσεις των υπαρχουσών επιχειρήσεων.

Δυστυχώς η οικονομική κρίση και η τιμολογιακή πολιτική της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ( ιδιοκτησίας σήμερα της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) διέψευσαν και τις λιγοστές ελπίδες όλων ημών, που πιστέψαμε και στηρίξαμε το εγχείρημα αυτό.

Σήμερα η εικόνα της ΒΙΠΕ είναι ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ, καθώς έχουν έδρα ελάχιστες επιχειρήσεις. Πρέπει να γίνει ανασυγκρότηση εκ βάθρων τόσο σε υποδομές , όσο και στην τιμολογιακή πολιτική της Τράπεζας Πειραιώς.

Σας θυμίζω (για την ιστορία) ότι για να δημιουργηθεί η ΒΙΠΕ στο Νομό μας, δόθηκαν τα χωράφια των κατοίκων των Γοργοβιτών (περίπου 900 στρέμματα), στους ιδιοκτήτες των οποίων έταξαν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, ιδιοκτησίες που τώρα νέμεται η Τράπεζα Πειραιώς.

Η οδική απομόνωση, η έλλειψη υποδομών (ούτε ηλεκτρικό ρεύμα δεν διαθέτει η ΒΙ.ΠΕ σε αντίθεση με άλλες), το απαγορευτικό κόστος (τιμή 17.000 το στρέμμα για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις), οι αντιδράσεις των κατοίκων (έλλειψη βιολογικού καθαρισμού, αποβλήτων κλπ) είναι τα στοιχεία εκείνα που εμπόδισαν ουσιαστικά την εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων.

Ο επιχειρηματικός τομέας και η μικρομεσαία επιχείρηση, αποτελεί το μοχλό ανάπτυξης για μπορέσει να βγει η χώρας μας από την παρατεταμένη κρίση που βιώνουμε.

Φρόσω Παύλου (ΕΡΤ)