Η κατασκευή του βόρειου τμήματος Tρίκαλα- Εγνατία θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Σε ότι αφορά την χρηματοδότηση του έργου υπολογίζεται ότι τα περίπου 400 εκ. ευρώ που απαιτούνται θα έχουν βρεθεί μέχρι τα μέσα του 2019.

Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65 χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:

Τρίκαλα - Καλαμπάκα

Το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μεγαλοχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα το οποίο διαθέτει κατασκευαστική ωριμότητα που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 που φτάνει το 40%.

Καλαμπάκα - Οξύνεια - Κηπουργειό Γρεβενών

Το τμήμα αυτό σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110 χλμ/ώρα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια (ΧΘ137,5-ΧΘ148,135) και έχει μήκος 10.6χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουρειό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3χλμ.

Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουρειό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα (στη ΧΘ130), εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος

Να σημειωθεί πως με την τροποποίηση της χάραξης του βόρειου τμήματος δεν βλέπουμε να υπάρχουν πολύ μεγάλα τεχνικά έργα ενώ η μετακίνηση του αυτοκινητοδρόμου τον βγάζει εκτός της ζώνης μόνιμης παρουσίας της καφέ αρκούδας.

Ζ.Η. thessalieconomy.gr με πληροφορίες από Νίκος Καραγιάννης ypodomes.gr