Την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με 50 αγοραστές από την αμερικανική αγορά, τη σημαντικότερη εκτός Ευρώπης για τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά, θα έχουν τρεις θεσσαλικές εταιρείες τροφίμων οι οποίες, μαζί με άλλες 14, θα συμμετάσχουν στην εκδήλωση Mediterranean Diet Roundtable Connect (MDR), που διεξάγεται σήμερα και αύριο (24 και 25 Φεβρουαρίου) στη Νέα Υόρκη. 

Πρόκειται για την Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Ολυμπος, Τυράς, Κλιάφα κ.α), την μπισκοτοβιομηχανία Βιολάντα, και την Βολιώτικη εταιρεία τυποποίησης ελιών και ελαιολάδου Σιούρας.

Κύριος στόχος του MDR Connect είναι η διάδοση και καθιέρωση της μεσογειακής διατροφής στην αγορά της Αμερικής. Ειδικότερα με τη συνεργασία καταξιωμένων επιστημόνων, ειδικών του κλάδου τροφίμων, παραγωγών, MME, σεφ και διαιτολόγων υλοποιούνται δράσεις με στόχο την ενημέρωση, την έμπνευση και την προώθηση των ξεχωριστών ιδιοτήτων και των σημαντικών οφελών στην υγεία και την ποιότητα ζωής της μεσογειακής διατροφής στην αγορά της Αμερικής.

Η δράση διοργανώνεται από την εταιρεία Accent Public Relations, που εδρεύει στην Ουάσιγκτον, σε συνεργασία με την καταξιωμένη Ελληνίδα σεφ Μαρία Λόη. Την πρωτοβουλία στηρίζει από την πλευρά της πολιτείας η Enterprise Greece, η οποία έχει και τη διοργάνωση της ελληνικής αποστολής.

Οι υπόλοιπες 14 εταιρείες που θα συμμετάσχουν φέτος από την Ελλάδα είναι οι ακόλουθες: Ε.Ι. Παπαδόπουλος (τα γνωστά μπισκότα), Ελληνικά Εκλεκτά Ελαια (Hellenic Fine Oils), Ροδούλα (κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης και γλυκισμάτων), Ιωνική Σφολιάτα,  Παλίρροια (η Νο1 παραγωγός στον κόσμο στα ντολμαδάκια), Ωμέγα (όσπρια), Gea Bakery (προϊόντα άρτου χωρίς γλουτένη υψηλής διατροφικής αξίας), Barilla Hellas, Sparta Gourmet, ΚΥΚΝΟΣ, ΗΛΙΟΣ, Mediterranean Brands, Δωδώνη, Αφοί Κομπατσιάρη.

Το 2020 οι εξαγωγές της Ελλάδας στις ΗΠΑ ανήλθαν συνολικά σε αξία σε 1,32 δισ. δολ., εκ των οποίων το 33,15% ήταν τρόφιμα και ποτά αξίας 435,03 εκατ. δολ. (στοιχεία της U.S. International Trade Commission). Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 το αντίστοιχο μερίδιο ήταν 28%.

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr