Με σημαντικές καινοτομίες ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες τη λειτουργία του το πρώτο τεχνολογικά αναβαθμισμένο κατάστημα της αλυσίδας Zara στην χώρα μας, σε μια ένδειξη της εμπιστοσύνης του ισπανικού ομίλου στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας παρά την πανδημία που σαρώνει τον πλανήτη.

Το νέο κατάστημα βρίσκεται στο Ηράκλειο της Κρήτης και εκτείνεται σε 4 ορόφους, καλύπτοντας σχεδόν 2.220 τμ χώρους πώλησης. Εισάγει δε καινοτομίες που εμφανίζονται για πρώτη φορά στα καταστήματα Zara στην Ελλάδα, όπως είναι η τεχνολογία RFID γα την άμεση εύρευση προϊόντων αλλά και την υπηρεσία Online Silo που επιτρέπει στον πελάτη να κάνει την παραγγελία του ηλεκτρονικά μέσα στο κατάστημα και να την παραλάβει άμεσα. 

Οι καινοτομίες αυτές αποτελούν τα βήματα που οδηγούν συνολικά τον ισπανικό όμιλο της Inditex στην επόμενη ημέρα του retail, ενοποιώντας κατά κάποιον τρόπο την εμπειρία στο φυσικό κατάστημα με τις διαδικτυακές αγορές. Στον αρχικό σχεδιασμό του ομίλου ήταν η τεχνολογική αναβάθμιση περισσοτέρων σημείων στην χώρα μας ωστόσο, η πανδημία στάθηκε εμπόδιο στην ευόδωση των συγκεκριμένων σχεδίων, υποχρεώνοντας την ελληνική θυγατρική να αναβάλει τις σχετικές ενέργειες. Πλέον, προτεραιότητα της Inditex και στην Ελλάδα αποτελεί η εκλογίκευση των δαπανών και δη εκείνων που αφορούν στα μισθώματα, ένα αγκάθι για το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων. 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατέγραψε σημαντική αύξηση των πωλήσεων της την τελευταία τετραετία, παρά τις δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο το 2020 σηματοδοτεί την ανατροπή συνολικά για το εμπόριο. Στα θετικά πάντως της συγκυρίας συγκαταλέγεται η αναβάθμιση της συμμετοχής των οnline πωλήσεων στον συνολικό τζίρο της Zara Hellas, σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 10% και 12%. Στην παρούσα φάση, οι περιφερειακές αγορές εξακολουθούν να έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το κέντρο της Αθήνας, όπου η απουσία των τουριστών καθίσταται ιδιαίτερα εμφανής στα φυσικά καταστήματα, τάση που καταγράφεται και στα μεγάλα νησιά, όπως η Ρόδος και η Κρήτη

Η δωδεκάμηνη χρήση που έληξε πάντως στις 31 Ιανουαρίου 2020 αποτέλεσε μία ακόμη θετική χρονιά για την ισπανική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Zara στην χώρα μας αυξήθηκαν κατά 10% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, αγγίζοντας τα 296,23 εκατ ευρώ, έναντι 269,54 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 19,31 εκατ ευρώ, έναντι 14 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος και τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 13,88 εκατ ευρώ, έναντι 8,98 εκατ ευρώ πέρσι. Στο ίδιο διάστημα, η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 1,71 εκατ ευρώ, τόσο στα μισθωμένα όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματα της, το σύνολο των οποίων ανέρχεται σε 47 σημεία. 

Σε θετικό έδαφος παρέμειναν την περσινή χρήση και οι υπόλοιπες αλυσίδες που ελέγχει ο όμιλος Inditex στην χώρα μας. Ειδικότερα, η αλυσίδα Stradivarius είχε πωλήσεις ύψους 52,68 εκατ ευρώ στην περσινή 12μηνη χρήση, αυξημένες κατά 7,5% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (48,99 εκατ ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,71 εκατ ευρώ, έναντι 3,35 εκατ ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων διπλαστιάστηκαν σε 4,31 εκατ ευρώ από 2,26 εκατ. Η αλυσίδα πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 1,86 εκατ ευρώ στα συνολικά 22 μισθωμένα καταστήματα της. Θετική είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά την Bershka, με αύξηση πωλήσεων 1%, στα 68,67 εκατ ευρώ πέρσι, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν σε 4,25 εκατ ευρώ, έναντι 1,46 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση και τα κέρδη μετά φόρων εκτινάχθηκαν σε 3,04 εκατ ευρώ, από 853.106 την προηγούμενη χρήση. Η αλυσίδα ελέγχει 28 καταστήματα στην χώρα μας

Η αλυσίδα Pull & Bear πραγματοποίησε πωλήσεις αυξημένες κατά 3% την περσινή χρήση, στα 55,48 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν σε 3,46 εκατ ευρώ, έναντι 4,90 εκατ πέρσι, και οι επενδύσεις στα 25 καταστήματα που ελέχγει στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 2,45 εκατ ευρώ.

Πωλήσεις ύψους 36,66 εκατ ευρώ πραγματοποίησε η Massimo Dutti την περσινή χρήση, αυξημένες κατά 4% σε ετήσια βάση, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,83 εκατ ευρώ, έναντι 2,95 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η αλυσίδα λειτουργεί 13 καταστήματα στην Ελλάδα. Η αλυσίδα εσωρούχων Oysho είχει τζίρο ύψους 22,85 εκατ ευρώ την περσινή χρήση, αυξημένο περίπου 1% σε ετήσια βάση, ενώ τα κέρδη της υποχώρησαν σε 1,90 εκατ ευρώ, έναντι 2,36 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση, στην βάση των αυξημένων λειτουργικών εξόδων, ύψους 5,53 εκατ ευρώ. Οι επενδύσεις στα 20 καταστήματα της ανήλθαν σε 1,13 εκατ ευρώ. 

Τέλος, ελαφρά μειωμένο τζίρο κατά 0,1% είχε η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Zara Home την περσινή χρήση, ύψους 18,21 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,14 εκατ ευρώ, έναντι 2,15 εκατ ευρώ πέρσι. Η αλυσίδα διατηρεί σταθερό δίκτυο 10 καταστημάτων στην χώρα μας. 

businessdaily.gr