Οι Έλληνες προτιμούν τον κρύο καφέ

Με αφορμή μία δήλωση του CEO της Starbucks, Kevin Johnson, o οποίος παρατήρησε σε δηλώσεις του, ότι το τοπίο στην αγορά του καφέ μεταβάλλεται στην Αμερική, με τους millennials να καθοδηγούν τη συγκεκριμένη αλλαγή, το Foodreporter προσπάθησε να ρίξει μια ματιά στην εικόνα της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα. 

Ο CEO της Starbucks ανέφερε ότι τα κρύα ροφήματα της αλυσίδας που παράγονται με τη μέθοδο εκχύλισης cold brew, αποδεικνύονται δημοφιλή τις απογευματινές ώρες. 

Όπως τονίζει ο εμπορικός διευθυντής της Starbucks στην Ελλάδα, Στέφανος Αραβανής, περίπου τα 2/3 των πελατών της Starbucks εντός συνόρων καταναλώνουν καφέ στην πρωινή και μεσημεριανή ζώνη και το υπόλοιπο 1/3 τις απογευματινές ώρες. Επίσης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες το 70%-75% της κατανάλωσης είναι iced coffee, ενώ το χειμώνα η σχέση αυτή είναι αντίστροφη. 

Τονίζει επίσης, ότι εάν κάποιος χαρακτήριζε κάποιο προϊόν της Starbucks ως ευπώλητο, αυτό είναι το εξατομικευμένο ρόφημα «καθώς έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε πάνω από 80.000 χιλιάδες συνδυασμούς ροφημάτων, ώστε να καλύψουμε την ανάγκη του κάθε πελάτη ξεχωριστά». 

Στην Ελλάδα πολύ μεγαλύτερη η αναλογία κατανάλωσης κρύου καφέ σε σχέση με άλλες χώρες Για το ίδιο θέμα επικοινωνήσαμε με τον ιδιοκτήτη της αλυσίδας Coffee Way και πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Γιάννο Μπενόπουλο. 

Ο ίδιος ωστόσο δεν βλέπει να υπάρχει αύξηση της κατανάλωσης κρύου καφέ. Όπως εξηγεί, η κατανάλωση κρύου καφέ στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη κατ’ αναλογία σε σχέση με άλλες χώρες, τόσο λόγω κλίματος όσο και λόγω της προϋπάρχουσας συνήθειας στην κατανάλωση φραπέ, που μετεξελίχθηκε σε κατανάλωση φρέντο καθώς και λόγω της κουλτούρας κατανάλωσης καφέ, που πίνεται ως «long drink» για αρκετές ώρες. 

«Σε κάθε περίπτωση, τα μερίδια κατανάλωσης στην Ελλάδα υπερβαίνουν τις χώρες της Αμερικής και της Βόρειας Ευρώπης. Επομένως είναι λογικό να υφίσταται τάση ανάπτυξης του κρύου καφέ στην Αμερική, η οποία βλέπει τον κρύο καφέ να κερδίζει έδαφος. Στην Ελλάδα είναι χαρακτηριστικό ότι η κατανάλωση κρύου καφέ διαρκεί για τουλάχιστον οκτώ μήνες και συνεχίζεται κατά τους χειμερινούς», επισημαίνει ο κύριος Μπενόπουλος. 

Γιώργος Λαμπίρης