Ισχυρές πιέσεις, ως αποτέλεσμα της αύξησης της φορολογίας, δέχθηκαν οι πωλήσεις καφέ σε όγκο το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου (πηγή: Nielsen). Στους μεγάλους χαμένους της κατηγορίας ο ελληνικός καφές, ο οποίος αν και παραμένει ο Νο1 σε πωλήσεις καφές εν τούτοις ο όγκος πωλήσεών του υποχώρησε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 4 εκατ. κιλών το εξεταζόμενο διάστημα.

Με βάση τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις ελληνικού καφέ το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα μειώθηκαν σε όγκο κατά 3,7%, ενώ σημείωσαν αύξηση 15,6% σε αξία ως αποτέλεσμα της αύξησης της φορολογίας. Το Νο1 brand της κατηγορίας παραμένει ο ελληνικός καφές Παπαγάλος Λουμίδης, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στην τρίτη ο καφές Bravo.

Ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις δέχθηκε η κατηγορία του στιγμιαίου καφέ, η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία με βάση τον όγκο πωλήσεών και πρώτη με βάση την αξία. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Nielsen οι πωλήσεις σε όγκο του στιγμιαίου καφέ μειώθηκαν κατά 7% ενώ ενισχύθηκαν σε αξία κατά 4,7%. Και σε αυτή την κατηγορία η Nestle, οι πωλήσεις της οποίας σε όγκο μειώθηκαν κατά 7,3%, διατηρεί τη θέση του market leader. Στη δεύτερη θέση με μεγάλη απόσταση και αύξηση των πωλήσεών τους κατά 1,7% βρέθηκαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και ακολουθούν οι JDE, Δρίτσας, ΕΓΑΝΤΙΑ, ΕΛΓΕΚΑ, κ.α.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στον καφέ φίλτρου ο οποίος αύξησε τις πωλήσεις του σε αξία κατά 13,4% και παρουσίασε απώλειες 4,7% σε όγκο. Από την ανάλυση των στοιχείων της Nielsen προκύπτει πως στην πρώτη πεντάδα δύο είναι οι εταιρείες που κατάφεραν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους σε όγκο. Η Helitta (Νο3 της κατηγορίας), και η ΕΛΓΕΚΑ (Νο5 της κατηγορίας). Όλοι οι άλλοι παίκτες είδαν τις πωλήσεις τους σε όγκο να υποχωρούν με διψήφιο ποσοστό.

Υπό πίεση βρέθηκαν και οι κάψουλες καφέ, μια κατηγορία η οποία τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στον "αφρό" της συγκεκριμένης αγοράς. Οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας υποχώρησαν κατά 6,3% ενώ παρουσίασε οριακή αύξηση τζίρου κατά 1,8%. Τα σκήπτρα που market leader της κατηγορίας διατήρησε η Nestle οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν οριακά 2,6%, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η JDE με απώλειες 16,4%, στην τρίτη η Illy με πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 8,3% εν αντιθέσει με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία κατάφεραν να ενισχύσουν κατά 15,6% τις πωλήσεις τους σε όγκο και 23,9% σε αξία. 

Aλεξάνδρα Γκίτση (Capital.gr)