Με μείωση των πωλήσεων κατά 8% σε σχέση με πέρυσι εκτιμά ότι θα κλείσει το 2022 για την Coffee Island, ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος πάντως το θεωρεί ιδιαίτερα χαμηλό, αν ληφθούν υπόψη οι αρνητικές συνθήκες που επικρατούν για εταιρείες και καταναλωτές. Σημειώνει, δε, ότι η εταιρεία έρχεται από δύο πολύ καλές χρονιές, καθώς η πανδημία ώθησε τα μεγέθη της, όπως άλλωστε και του κλάδου συνολικά. Στη συγκράτηση της πτώσης του τζίρου συνέβαλε, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, και η σημαντική ανάπτυξη του τμήματος του non coffee τομέα – κυρίως του food snack - το οποίο φθάνει πλέον έως και το 25% των συνολικών πωλήσεων ενός καταστήματος.

ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ

Ο επικεφαλής της Coffee Island στάθηκε στη σημαντική αύξηση του κόστους που έχουν υποστεί όλες οι εταιρείες και αφορά τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τα υλικά συσκευασίας, συν της υπερφορολόγησης του καφέ. Μάλιστα για το ζήτημα των πρώτων υλών ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτιμά ότι "η πιο δύσκολη περίοδος θα είναι για μας το δεύτερο εξάμηνο του 2023, οπότε θα κληθούμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις για τα νέα συμβόλαια". Για τη συμβολή του τουρισμού, ο οποίος κατέγραψε πολύ καλές επιδόσεις φέτος στη χώρα μας, τόνισε ότι "δεν έδωσε κάτι σημαντικό σε μας, άλλωστε δεν είναι και τα καταστήματά μας τέτοια που συγκεντρώνουν κατά βάση τέτοιου είδους ζήτηση".

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΨΟΥΛΑΣ

Στα χρόνια της πανδημίας η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 2,5 εκατ., κυρίως σε βελτιώσεις μηχανολογικού εξοπλισμού. Εντός των ερχόμενων εβδομάδων αναμένεται να ολοκληρωθεί στις εγκαταστάσεις της Coffee Island στην Πάτρα η συναρμολόγηση της γραμμής για την παραγωγή και συσκευασία μεταλλικής κάψουλας καφέ, για την οποία έως τώρα συνεργαζόταν με εταιρεία του εξωτερικού. Εκτιμάται ότι από τον Δεκέμβριο η τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ θα γίνεται από το εργοστάσιο της Πάτρας. Για τον κ. Κωνσταντινόπουλο η αγορά της κάψουλας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είναι η πλέον ανερχόμενη κατηγορία στο χώρο του καφέ μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, με τα μεγέθη της πλέον να πλησιάζουν, σε επίπεδο αξίας, αυτά του ελληνικού καφέ.

ΤΟ…ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ

Στόχος για την Coffee Island, είναι η είσοδός της σε περισσότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ. Υπογραμμίστηκε ότι το παιχνίδι στην οργανωμένη λιανική παίζεται στις προσφορές. Συχνά πολλοί πουλούν κάτω του κόστους. Σε γενικές γραμμές πάντως, η Nestle έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με τα Starbucks, ενώ δυνατή είναι και η Jacobs Douwe Egberts με το l'Or που είναι στη δεύτερη θέση.

ΝΕΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, η αλυσίδα διαθέτει 479 καταστήματα και το βάρος το επόμενο διάστημα θα πέσει στην επέκταση στο εξωτερικό. Ειδικότερα, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ανοίξει δεύτερο κατάστημα στο Λονδίνο, ενώ βρίσκεται σε αναζήτηση σημείου για δεύτερο κατάστημα και στο Βουκουρέστι. Επίσης στην Αίγυπτο, όπου έχει παρουσία με δύο Coffee Island στο Κάιρο, στόχος είναι η δημιουργία άλλων δύο σημείων το επόμενο διάστημα. Τέλος στον Καναδά, η Coffee Island προχώρησε πρόσφατα σε λύση της συνεργασίας (joint venture) με τοπικό συνεταίρο και επανατοποθετείται με την προοπτική ανάπτυξης μέσω franchise.

Μάκης Αποστόλου FnB