Με μια φαντασμαγορική εκδήλωση στο ξενοδοχείο Makedonia Palace, το βράδυ της Πέμπτης, η θεσσαλική Ελληνικά Γαλακτοκομεία παρουσίασε στη Θεσσαλονίκη τη νέα εποχή στην οποία εισήλθε η πιο ιστορική και αναγνωρίσιμη μάρκα γαλακτοκομικών προϊόντων της Βόρειας Ελλάδας, η ΑΓΝΟ. Η πρώην συνεταιριστική επιχείρηση, με την οποία μεγάλωσαν γενιές Μακεδόνων, πέρασε, ύστερα από διαγωνισμό, τον Μάρτιο του 2022, στην οικογένεια Σαράντη.  

"Το μπράντ ΑΓΝΟ επαναλανσαρίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και σε αρκετά σημεία της μικρής αγοράς της Θεσσαλονίκης και άλλων δέκα νομών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, κερδίζοντας ήδη πολύ θετικά μηνύματα". 

Τα παραπάνω επισήμανε στην ομιλία του ο Στέλιος Μ. Σαράντης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ο οποίος αναφέρθηκε παράλληλα,στα επόμενα βήματα.

Όπως είπε, τους επόμενους μήνες, «θα προσπαθήσουμε να εκκινήσουμε συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και σημεία μικρής αγοράς που μέχρι πρότινος δεν κατέστη δυνατόν και εφόσον η ανταπόκριση του κόσμου συνεχίσει να είναι θετική, θα αρχίσουμε τις συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση, παραγωγικά πια, του εργοστασίου του Λαγκαδά όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και εξοπλισμός παραγωγής παγωτού».

21 κωδικοί προϊόντων – Γάλα από παραγωγούς της περιοχής

Όπως τόνισε ο κ. Σαράντης, τα πρώτα μηνύματα κρίνονται ως πολύ θετικά ως προς την αποδοχή των προϊόντων.

«Προσπαθήσαμε και θα προσπαθούμε πάντα να επαναφέρουμε τις μνήμες, τις γεύσεις και τις μυρωδιές που όλοι οι Μακεδόνες είχαν ταυτίσει με τα προϊόντα ΑΓΝΟ. Μέσα από έναν πλήρη κατάλογο 21 προϊόντων  που περιλαμβάνουν: λευκό γάλα, φρέσκο και παρατεταμένης διάρκειας, το αγαπημένο σοκολατούχο γάλα choco milk, θρεπτικό κεφίρ απλό και με γεύσεις, αριάνι, στραγγιστό και παραδοσιακό γιαούρτι, αλλά και Μακεδονίτικης συνταγής γλυκίσματα κρέμα και ρυζόγαλο, θεωρούμε πως καλύπτουμε το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών των καταναλωτών μας», προσθέτοντας ότι τα προϊόντα ΑΓΝΟ φτιάχνονται με σεβασμό στις παλιές συνταγές αλλά με τους πιο σύγχρονους ελέγχους που εξασφαλίζουν την πλούσια, αυθεντική γεύση και ποιότητα ΑΓΝΟ. 

Προσδοκούμε να συμβάλλουμε και εμείς με τον τρόπο μας στην περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης  περιοχής της Β. Ελλάδος αλλά και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας της Μακεδονίας πρόσθεσε, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι η α΄ ύλη των προϊόντων της ΑΓΝΟ προέρχεται αποκλειστικά από αγελαδοτρόφους της περιοχής του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πεντάλοφου.

Ο Τάκης Σαράντης, την ώρα που βραβεύει τον επί 30 χρόνια διευθυντή της ΑΓΝΟ Νίκο Καραθόδωρο

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, σημείωσε μεταξύ άλλων πως «η νέα εποχή της ΑΓΝΟ, που για σχεδόν εφτά δεκαετίες βρέθηκε με τα ποιοτικά προϊόντα της σε κάθε ελληνικό σπίτι, συμπίπτει και με την επανεκκίνηση της Θεσσαλονίκης. Αμφότερες βίωσαν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και τώρα  ανακάμπτουν δυναμικά συνεργαζόμενες…».

«Όπως, λοιπόν, η Ελλάδα γυρίζει σελίδα, το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις της. Αυτό ήταν, εξάλλου, το όραμα και η εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη: Η Ελλάδα να γίνει μια χώρα παραγωγική, εξαγωγική και φιλική στις επενδύσεις.  Αυτό κάνουμε σήμερα, με τη διαμόρφωση ενός καλύτερου οικονομικού περιβάλλοντος στη χώρα, που οδηγεί στη μεγέθυνση της επιχειρηματικής κοινότητας, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου. Ως Κυβέρνηση, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, εμπράκτως, με επενδυτικά εργαλεία πολλαπλασιαστικής ικανότητας, καθώς η ολική ανάταξη της ελληνικής οικονομίας είναι το κοινό μας πρόταγμα», επεσήμανε ακόμη.

Ιδιαίτερη στιγμή της εκδήλωσης η ομιλία του πρώην γενικού διευθυντή της ΑΓΝΟ, επί 30 έτη, κ. Νίκου Καραθοδώρου, στον οποίο απονεμήθηκε και τιμητική πλακέτα.

Όπως είπε συγκινημένος, τα προϊόντα ΑΓΝΟ ήταν και θα είναι εθνικό κεφάλαιο για την Ελλάδα.  Είναι φωτεινός οδηγός ανάπτυξης και μοναδικής επιχειρησιακής εμπειρίας.  Ο ίδιος σημείωσε ότι η αναβίωση της μάρκας ΑΓΝΟ είναι σημαντική για όλους μας και ευχαρίστησε την οικογένεια Σαράντη για τις πρωτοβουλίες της.

Ο Μιχάλης Σαράντης με την δήμαρχο Λαγκαδά Νίκη Ανδρεάδου, την Βούλα Πατουλίδου, τον βουλευτή Δημήτρη Κούβελα και τον αντιδήμαρχο Λαγκαδά Βαγγέλη Γεράκη (αριστερά)

Στη διάρκεια της εκδήλωσης μεταδόθηκε μέσω βίντεο και ο χαιρετισμός του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη.

Την εκδήλωση χαιρέτησε επίσης εκ μέρους και του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου.

Ιδιαίτερο χρώμα στην εκδήλωση έδωσαν οι Fortissimo, το πρώτο γυναικείο ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων στην Ελλάδα.

Η πορεία μέχρι σήμερα

Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Σαράντης, η ΑΓΝΟ ως συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία ιδρύθηκε το 1950 από την ΕΑΣΘ και το 1955 έγινε η πρώτη βιομηχανία παραγωγής παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος στη Βόρεια Ελλάδα, στο πρώτο της εργοστάσιο στην Σταυρούπολη.

Κέρδισε με την πάροδο των ετών, μέσα από την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων της, την αγάπη και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έτσι αποφασίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 να μεταφερθεί σε νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο, στην περιοχή του Λαγκαδά, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής. 

Η ΑΓΝΟ είχε αφήσει το στίγμα της και σηματοδότησε μια ολόκληρη εποχή αφού τα προϊόντα της βρισκόταν σε κάθε γειτονιά της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδος. Από εκείνη την περίοδο και αργότερα, άρχισαν δυστυχώς τα προβλήματα λόγω κακοδιαχείρισης των διοικήσεων αλλά και λόγω λανθασμένων εμπορικών πρακτικών. Το αποτέλεσμα ήταν, μετά από πολλές περιπέτειες, τον Μάρτιο του 2013 η εταιρία να πτωχεύσει και πλέον τα αγαπημένα προϊόντα όλων να μην υπάρχουν στα ράφια.

Έρχεται λοιπόν ο Μάρτιος του 2022, όταν μέσω του τελευταίου χρονικά διαγωνισμού, οι εγκαταστάσεις του Λαγκαδά και το εμπορικό σήμα της ΑΓΝΟ περνάει στην οικογένεια των Ελληνικών Γαλακτοκομείων. Ακολούθησε, προσεκτικός σχεδιασμός της νέας εικόνας των προϊόντων, διατηρώντας στοιχεία ορόσημα της μάρκας, όπως το κόκκινο λογότυπο που είναι το σήμα κατατεθέν της αλλά και το κόκκινο εμβληματικό χρώμα, εκσυγχρονίζοντας  ταυτόχρονα τις συσκευασίες της λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του σήμερα  και διατηρώντας τις μνήμες του χθες.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δείπνο, ενώ η εταιρεία προσέφερε στους καλεσμένους αναμνηστικό δώρο και μια συσκευασία με προϊόντα ΑΓΝΟ.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr